English

مدیر جهاد کشاورزی دیواندره عنوان کرد:

۴۰۰ دستگاه کمباین در مزارع گندم مشغول فعالیت می باشند

مدیر جهاد کشاورزی دیواندره از فعالیت 400 دستگاه کمباین در مزارع گندم شهرستان دیواندره خبر داد.

400 دستگاه کمباین در مزارع گندم مشغول فعالیت می باشند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، حمیدرضا وزیری امروز شنبه در گفت و گو با رسانه های کردستان با اشاره به اینکه از اوایل تیر برداشت گندم در این شهرستان آغاز می‌شود اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود امسال در مجموع 120 هزار تن گندم از مزارع دیواندره برداشت شود که 100 هزار تُن آن مازاد بر مصرف کشاورزان است که به صورت تضمینی از آنان خریداری می‌شود.

وی اضافه کرد: سطح زیرکشت اراضی گندم در دیواندره 100 هزار هکتار است که سال گذشته بیش از 147 هزار تن گندم در این شهرستان تولید شد.

مدیر جهاد کشاورزی دیواندره با اشاره به اینکه به دلیل بارندگی سیل آسا و سرمای زودرس بهاره، شاهد کاهش میزان تولید گندم در شهرستان نسبت به سال گذشته هستیم اضافه کرد: همه ساله برداشت گندم در دیواندره تا اواسط شهریور انجام می‌شود.

 وزیری گفت: امسال در این راستا حدود 400 دستگاه کمباین مشغول فعالیت هستند که 140 دستگاه آن بومی است.

مدیر جهاد کشاورزی دیواندره به فعالیت‌های این مدیریت در راستای مقابله با سن و علف‌های هرز در مزارع گندم این شهرستان اشاره و اضافه کرد: امسال به دلیل رطوبت بالا شرایطی برای سن مضر غلات مهیا شده و لازم است کشاورزان برای مقابله با آن مزارع خود را سم پاشی کنند.

وی افزود: هم اکنون برخی مقدمات انجام خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان دیواندره انجام شده که برای این کار 10 مرکز خرید شامل شرکت‌های تعاون روستایی، انبارهای غله، 2 سیلوی گندم و کارخانه آرد اعلام آمادگی کرده‌اند.

مدیر جهاد کشاورزی دیواندره گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال 120 هزار تُن گندم از مزارع این شهرستان برداشت شود.

وزیری اظهار داشت: 10 تا 15 درصد از مزارع دیواندره به دلیل باراندگی سیل آسا و سرمای دیر رس گندم از ریشه خفه شده و صندوق بیمه محصولات کشاورزی خسارت مزارع بیمه شده را پرداخت می‌کند و خسارت مزارع بیمه نشده نیز از طرف جهاد کشاورزی به اداره کل پیشنهاد شده به محض تأمین اعتبار جبران خسارت می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه