English

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد:

آغاز عملیات اجرایی ایجاد ۲۰۰ کیلومتر فیبر نوری در کردستان

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از آغاز عملیات اجرایی 200کیلومتر فیبرنوری در استان کردستان خبر داد.

آغاز عملیات اجرایی ایجاد 200 کیلومتر فیبر نوری در کردستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، محمد جواد آذری جهرمی امروز چهارشنبه در جلسه شورای اداری استان کردستان اظهار داشت: سفر امروز با دو هدف ارائه گزارشی از عملکرد یک سال گذشته وزارت ارتباطات در کردستان و اقدامات اجرایی برای توسعه این حوزه در استان انجام شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه این استان استعداد فراوانی بویژه در تعداد جوانان تحصیل کرده، گردشگری و کشاورزی دارد، افزود: کارهایی که در یکسال گذشته انجام شده برای جبران عقب ماندگی و توسعه دسترسی ها در مناطق شهری کردستان انجام گرفته و هم اکنون هر 30 شهر استان متصل به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت شده اند.

آذری جهرمی اضافه کرد: 2  هزار و 200 میلیارد ریال در سال گذشته برای اجرای 42 پروژه در این استان هزینه شده و در این راستا تعداد مشترکان پهن باند ثابت و همراه افزایش یافته که این اتفاق نتیجه تلاش مدیران حوزه ارتباطات و فناوری استان بوده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات یادآور شد: باید کمبودها و واقعیت ها را بپذیریم اینکه در این استان از یک هزار و 309 روستا فقط 890 تلفن همراه پوشش تلفن همراه دارند.

آذری جهرمی با اشاره به اینکه دلیل این عدم پوشش بی توجهی و عدم پیگیری نبوده است، گفت: توپوگرافی استان از جمله دلایل موثر در این قضیه است به گونه ای که ایجاد سایت تلفن همراه نیاز به سرمایه گذاری حدود 20 میلیارد ریالی دارد و برای شرکت های تلفن همراه اقتصادی نیست در هر روستای استان یک سایت ایجاد کنند.

وی با اعلام اینکه توسعه پهن باند مستلزم ایجاد فیبر نوری است، یادآور شد: ایجاد 200 کیلومتر فیبر نوری در استان آغاز شده است.

آذری جهرمی اظهار داشت: برنامه ای که مدون شده در چند مرحله بوده که یک مرحله آن تمام شده و در آن 355 سایت روستایی که قدیمی بود طی 6 ماه گذشته نوسازی شده و پوشش 890 روستای دارای تلفن همراه را نیز انجام می دهد.

وی با اشاره به اینکه 12 سایت در استان نسل سه و چهار اینترنت روستایی را پوشش می دهند و 24 روستا به این سایت ها متصل شده اند، گفت: این ماموریت در استان را به شرکت ایرانسل واگذار کردیم که 100 سایت دکل مخابراتی را در روستاها ایجاد کند که در 20 روستا تا پایان تیر امسال به اتمام می رسد.

آذری جهرمی با بیان اینکه مرکز داده استان و مجتمع آی سی تی استان در سفر امسال رییس جمهوری به کردستان افتتاح می شود، اضافه کرد: تلاش می کنیم 50 درصد از 500 روستای باقی مانده تا پایان سال به شبکه ملی اطلاعات متصل شوند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از اتصال 250 روستای استان کردستان تا پایان سال جاری به شبکه ملی اطلاعات خبر داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه