English

رئیس اتاق بازرگانی ایران تاکید کرد:

ضرورت بازنگری در تجارت و روابط اقتصادی کشورهای حاشیه خرز

رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: بازنگری در تجارت و روابط اقتصادی کشورهای حاشیه خرز ضروری است تا موانع موجود برطرف شود.

ضرورت بازنگری در تجارت و روابط اقتصادی کشورهای حاشیه خرز

به گزارش خبرگزاری موج مازندران ، غلامحسین شافعی در هیجدهمین اجلاسیه اتاق های بازرگانی حاشیه دریای خزر اظهار داشت: با توجه به توان تولید و تجارت در منطقه اما مشاهده می شود نیاز کشورها و مردم حاشیه دریای خزر در جای دیگر تامین می شود که نیاز است ارتباطات تجاری و اقتصادی کشورهای حاشیه دریای خزر محکم تر باشد.

وی ادامه داد: در کشورهای حاشیه درای خزر باید از تجارت کالا به کالا عبور کنیم و به سمت تجارت سرمایه ای پیش رویم و این نیاز مند افزایش همکاری اقتصادی و تجاری میان کشورها است.

شافعی تاکید کرد: سرمایه گذاری های مشترک، ایجاد مناطق آزاد تجاری و تاسیس بانک مشترک  می تواند اولین گام ها برای گسترش روابط اقتصادی و تجاری میان کشورهای حاشیه دریای خزر باشد.

رئیس اتاق بازرگانی ایران بیان داشت: این اجلاس و همکاری اقتصادی با کشورهای همسایه را مثبت ارزیابی می کنیم و می تواند در شرایط فعلی کارنامه اقتصادی کشور را با تغییر روبرو کند.

وی گفت: 250 میلیون نفر جمعیت در کشورهای حاشیه دریای خزر زندگی می کنند و گردش تجاری 700 میلیارد دلاری  دارند اما همه این رقم در کشورهای حاشیه دریای خزر هزینه نمی شود و بیرون از منطقه صورت می گیرد که نیاز است در این اجلاسیه برای این موضوع برنامه ریزی اساسی صورت گیرد.

شافعی با اشاره به احیای جاده ابریشم بیان داشت: بزرگ ترین اتفاق حال حاضر و آینده آسیا و دریای خزر احیای جاده ابریشم است که به سرعت در حال انجام است و تا کنون  نیز ۶۷ کشور به احیای این کریدور تجاری پیوسته‌اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه