English

مسئول سازمان بسیج سازندگی اردبیل مطرح کرد؛

اعزام بیش از ۴۰۰ گروه جهادی به مناطق محروم اردبیل

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان اردبیل از اعزام بیش از 400 گروه جهادی به مناطق محروم استان اردبیل خبر داد.

اعزام بیش از 400 گروه جهادی به مناطق محروم اردبیل

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، سرهنگ پاسدار علی پیرجاهد افزود: امسال بیش از ۴۰۰ گروه جهادی با ۱۰ هزار نفر به اردو‌های جهادی اعزام و در بیش از ۶۰ عرصه عمرانی، فرهنگی، دینی، آموزشی، تربیتی و اقتصادی و ... در ۴۰۰ روستای اردبیل خدمات رسانی خواهند کرد.

وی افزود: در حوزه عمران دو رویکرد جدید آبرسانی به مناطق محروم و صعب العبور برنامه ریزی شده است که عملیات اولیه برای شناسایی روستاها توسط همکاران گروه های جهادی و مدیران سازندگی انجام یافته که در حال حاضر ۴۵ روستا نیاز ضروری به آبرسانی دارند و ما بر اساس مشارکت محلی اعتبارات تخصیص یافته را و اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان اردبیل با اشاره به اینکه مطالعات محرومیت استان که روستا به روستا توسط همکاران مطالعه و تبدیل به یک بانک اطلاعاتی شده است گفت: در صورت تامین منابع مالی چه مردمی و چه دولتی برای رفع آن اقدام خواهیم کرد که به عنوان مثال تعداد بیش از ۲۳۰ روستا نیاز به بازسازی و همگام سازی داریم.

پیرجاهد ادامه داد: تعداد ۱۵ روستا در استان اردبیل فاقد برق ،تعداد ۲۵ روستا فاقد مسجد و تعداد ۲۶۰ روستای استان در راه روستایی مشکل دارند که مطالعات برای بازسازی و ساخت این مصادیق انجام گشته و سایر مصادیق دیگر که احصاء شده است.

وی رویکرد جدید امسال در کار گروه جهادی ارتباط اعضای گروه های جهادی با روستاها را در طول سال عنوان کرد و بیان داشت: درطول سال اعضای گروه با جغرافیای هدف در ارتباط خواهند بود که در سنوات قبل گروه های جهادی ۱۰ روز در خدمت یک روستا یا یک روز روستا و منطقه بودیم ولی از امسال در طول سال با روستاها و مناطقی که پروژه ها شروع شده است تعامل خواهیم داشت.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل گفت: در رسیدگی به محرومین و کمک به تامین جهیزیه اقشار کم درآمد به برنامه های سال نیز اضافه شده است که سال گذشته تعداد قابل توجهی در تمامی شهرستان های استان اردبیل جهیزیه های با قیمت ارزان به نوعروسان کم برخوردار ارائه شد و امسال نیز قصد داریم این عمل خیرخواهانه تداوم یابد.

پیرجاهد در پایان افزود: در ساخت خانه محرومین در صورت آمادگی روستا تحت عنوان خانه سازمانی روستا پیش‌بینی شده است که با هم افزایی دستگاه های اجرایی اقدام خواهیم کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه