English

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان :

تولید گندم کردستان در سال جاری یک میلیون و ۱۹۵ هزار تن برآورد می شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان اظهار داشت:تولید گندم کردستان در سال جاری یک میلیون و195 هزار تن برآورد می شود که حدود یک میلیون و162 هزار تن آن خریداری می گردد.

تولید گندم کردستان در سال جاری یک میلیون و 195 هزار تن برآورد می شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، خالد جعفری در جلسه ستاد هماهنگی خرید تضمینی گندم کردستان گفت: پیش بینی می‌شود در سال جاری تولید گندم این استان یک میلیون و 195 هزار تُن بر آورد شده که حدود یک میلیون و 162 هزار تُن آن خرید می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان اظهار داشت: پیش بینی‌ها با توجه وضعیت عالی بوده و با توجه پیش بینی‌های بارش باران در برخی نقاط استان در ایام خرداد سال جاری انتظار می‌رود این برآوردها افزایش یابد.

وی اضافه کرد: در سال جاری 592 هزار هکتار شامل 560 هزار هکتار دیم و 32 هزار هکتار اراضی آب زیر کشت گندم رفته که در مقایسه سطح سال زراعی گذشته حدود هشت درصد افزایش دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه هم اکنون دولت قیمت خرید تضمینی گندم را با 31  درصد افزایش نسبت به سال قبل از 13 هزار ریال به 17 هزار ریال برای هر کیلوگرم مصوب شده است، افزود: برنامه ریزی های اصولی برای خرید تضمینی انجام شده است.

وی افزود: اما اختلاف قیمت گندم در کشورهایی همسایه یکی از چالش‌های خرید تضمینی این محصول است که در این راستا نیز دستگاه‌های متولی روی کار آمده اند تا قاچاق گندم را به صفر برسانند.

جعفری اضافه کرد: برای دومین سال متوالی خرید محصول گندم بر اساس آمار پهنه بندی انجام می‌شود که تاکنون 83 هزار و 118 بهره بردار این اساان در این سامانه ثبت نام کرده اند.

وی یادآور شد: این تعداد به نسبت آمار سال قبل حدود 102 درصد است که علت افزایش آن نیز رشد بهره برداران است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه