English

مدیر کل ثبت احوال یزد؛

کارت هوشمند ملی در هدفمند کردن یارانه‌ها کاربرد دارد

مدیر کل ثبت احوال یزد گفت: کاربردهای کارت هوشمند ملی در هدفمند کردن یارانه‌ها، سلامت الکترونیکی و کاربردهای انتخاباتی و سایر خدمات شهروندی است که با هماهنگی نهادهای ذی ربط، می‌تواند قابل استفاده باشد.

کارت هوشمند ملی در هدفمند کردن یارانه‌ها کاربرد دارد

به گزارش خبرگزاری موج یزد، محمدعلی مکرمی مدیر کل ثبت احوال یزد اظهار کرد: 830 هزار نفر از جمعیت استان واجد شرایط دریافت کارت هوشمند ملی هستند که تاکنون 660 هزار تن نسبت به درخواست یا دریافت کارت خود اقدام کردند.

کارت هوشمند ملی که برای افراد بالای 15 سال صادر می شود، در حال جایگزینی با کارت های ملی سابق است، دارای ویژگی های جدیدی است به طور مثال تصدیق هویت در آن تنها به عکس محدود نمی‌شود و علاوه بر عکس، اطلاعات بیومتریکی (اثر انگشت) صاحب کارت می‌تواند روی کارت قرار گیرد.

مکرمی گفت: یکی از کاربردهای مهم دیگر که روی کارت هوشمند ملی قرار می‌گیرد، کاربرد امضای دیجیتال است به این ترتیب که صاحب کارت می‌تواند اسناد الکترونیکی را در فضای دیجیتال امضا کند.

وی ادامه داد: کاربردهای دیگر آن هدفمند کردن یارانه‌ها، سلامت الکترونیکی و کاربردهای انتخاباتی و سایر خدمات شهروندی است که با هماهنگی نهادهای ذی ربط، می‌تواند قابل استفاده باشد.

مدیرکل ثبت احوال یزد در ادامه اضافه کرد: تاکنون در 2 مرحله اعتبار کارت های ملی قدیم تمدید شد و از فروردین 98 تمامی کارت‌های نمونه قدیم از درجه اعتبار ساقط است و از اول خردادماه کسانی که برای کارت هوشمند ملی اقدامی نکردند نمی توانند از خدمات الکترونیکی دستگاه ها و بانک ها بهره مند شوند .

وی به این افراد توصیه کرد: با مراجعه به سایت www.ncr.ir مراحل درخواست خود را انجام دهند و با همراه داشتن شناسنامه و کدپستی محل سکونت، به دفاتر پیشخوان ارائه کننده خدمات ثبت احوال مراجعه و مراحل ثبت نام را تکمیل کنند.

مکرمی افزود: بر اساس تفاهم نامه‌ای که با دستگاه‌های اجرایی به امضا رسید و از اول خرداد اجرایی شد افرادی که قبض رسید ثبت نام کارت هوشمند خود را همراه داشته باشند می‌توانند با همان رسید از دستگاه‌های مختلف خدمات دریافت کنند و رسید مربوطه تا زمان دریافت کارت هوشمند ملی اعتبار دارد.

مدیرکل ثبت احوال یزد افزود: کسانی که پیش از این برای دریافت کارت هوشمند ملی ثبت نام کردند و رسید آنها مفقود شد، می توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان ارائه کننده خدمات ثبت احوال یا دفاتر پستی، بدون پرداخت وجه، کد رهگیری دریافت کنند.

استان یزد بر پایه سرشماری آبان ماه سال 1395، یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت دارد که 85 درصد در 21 شهر و بقیه در روستاها و آبادی ها زندگی می کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • احمد

    خواهشا دیگه کارتهارو عوض نکنین باور کنین من بیکار بامکافات تونستم هزینه تعویض رو پرداخت کنم فکرنکنم هزینه کارت بیشتراز3000تومان باشد ولی 35000تومان ازم گرفتن

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی