English

سردار ظفری در باب به تصویر کشیدن دفاع مقدس:

بازخوانی اخلاق رزمندگان، نجات‌بخش خواهد بود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان ضمن اشاره به نجات جامعه در گرو بازخوانی اخلاق رزمندگان ایران از رعایت حدود مبارز ات رزمندگان، تامل و دقت در معرفی شهدای کشور و ویژگی عملیات بین المقدس و تغییر استراتژی در این عملیات سخن گفت.

 بازخوانی اخلاق رزمندگان، نجات‌بخش خواهد بود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج همدان، از گفته های سردار حاضر در جلسه چنین برآمد که: دفاع مقدس و خاطرات آن هیچگاه از ذهن‌ها رخت برنخواهد بست.

رشادت‌ها و گذشت هایی که به بهای جان عزیزانمان، در دفاع از گوشه گوشه این سرزمین رقم خورد، هیچگاه از یادها نخواهد رفت.

در یادها جاودان خواهند بود، پدرانی که دنیا آمدنِ فرزندانشان و رویش آن ها را شاهد نبودند و خود را محروم از این لذت ناب کردند تا سینه گشاده کنند و سپر در حفظ ارزش هایشان.

در تاریخ زنده اند مادرانی که زخم‌ها را، دوری ها را به بهای عزت کشورمان تاب آوردند تا ایران را آنگونه که در آمالشان می پرورانند، ناظر باشند.

شهیدان زنده‌اند؛ یادشان فرمانروای کشور و نامشان لرزه بر اندام دشمن خواهد انداخت؛ جانبازان، سربازان و سرداران هم چنان در خاطرات دفاع از مهر و میهنمان زنده‌اند.

سرداران و سربازان همچنان اما گاه با آه، دل در گرو میهن خویش و زنده به خاطرات و ارتقای روزافزون کشورشان پرتلاش ایستاده‌اند.

از هنر نوشتن و گفتن بایستی به تمامی بهره گرفت در به تصویر کشیدن آمالِ ایثارگرانِ کشورمان؛ چرا که عزت وسربلندی کشور در گرو آن است و بسیار و بسیار که نمی توان در این قلم ناچیز گویای آن بود.

 

سردار ظفری، مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان در جمع خبرنگاران ضمن روایت خاطره‌ای از دفاع مقدس، اظهار داشت: مباحث رسانه‌ای می تواند در شفاف سازی و  اطلاع از رخدادهای دفاع مقدس و ارزش های نهفته در آن بسیار گویا و موثر باشد.

سردار ظفری 1

تامل و دقت در معرفی شهدای کشور

سردار ظفری در بیان معرفی شهدای کشور با تامل بر اینکه این معرفی بایستی همراه با تامل و دقت صورت گیرد، گفت: هنوز گاهی صورت درستی از معرفی شهیدان ارائه نمی شود.

وی افزود: در این معرفی باید از ابزارها و اشخاصی موثر و دارای درکی نزدیک به دوران دفاع مقدس بهره گرفته شود تا در حصول نتیجه ای مطلوب اطمینان حاصل شود.

سردار ظفری 2

رزمندگان ایران با رعایت حدود مبارز بودند

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان با بیان ویژگی های متفاوت و متمایز دفاع مقدس، ابراز کرد: تفاوت جنگی که کشور ما بر خلاف سایر کشورها از آن برخوردار بود، رعایت حدود از سوی مبارزان ایرانی بود.

سردار ظفری مطرح کرد:  هیچ کجای جنگ شاهد عبور رزمندگانمان از حدود شرم و اخلاق دینی نبودیم، هیچگاه همانند دشمن در مبارزاتمان عمل نکردیم و بایستی به این امر و رعایت این حدود ببالیم.

 

نجات جامعه در گرو بازخوانی اخلاق رزمندگانمان

وی یادآور شد: نجات بخشی جامعه ما دل در گرو بازبینی و بازخوانی اخلاق رزمندگان دارد، شاید سوال شما باشد که سوم خرداد چه تفاوتی با بقیه عملیات‌های قبلی خود داشت؛ عملیات فتح المبین طریق القدس، ثامن الائمه و خیلی از عملیات هایی که قبل از سال 1361 انجام گرفت؛ سه عملیات بزرگ، خاص و ویژه داشتیم که جنگ را متحول کردند یعنی سرنوشت جنگ را مشخص کردند و در جنگ تغییر ایجاد کردند، عملیات بیت المقدس ، عملیات والفجر ۸  وعملیات کربلای ۵ که عملیات بیت المقدس از ویژگی‌های خاصی برخوردار بود.

وی عنوان کرد: قبل از این که جنگ شروع شود دو استراتژی وجود دارد؛ استراتژی هجومی و استراتژی دفاعی.

سردار ظفری 3

ویژگی عملیات بین المقدس و تغییر استراتژی

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان با بیان ویژگی های عملیات بیت المقدس، ابراز کرد: از ویژگی‌های عملیات بیت المقدس  تغییر استراتژی جمهوری اسلامی نسبت به حزب بعث بود که بعد از عملیات بیت المقدس استراتژی هجومی پیدا کرد.

سردار ظفری یادآور شد: جابجایی استراتژی‌ها، یکی از ویژگی‌های عملیات بیت المقدس بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان با بیان جمله امام راحل که خرمشهر را خدا آزاد کرد،  تصریح کرد: جا دارد که در این خصوص مطرح شود که مبارزه ما به خاطر خاک نبود بلکه برای خدا بود .

سردار ظفری 4

آیا این خبر مفید بود؟
نویسنده:
عکاس:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه