English

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان خبر داد:

رسیدگی سالانه ۳۵ هزار شکایت کارگری و کارفرمایی در استان اصفهان

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: سالانه 35 هزار شکایت کارگری و کارفرمایی در استان اصفهان رسیدگی می شود.

رسیدگی سالانه 35 هزار شکایت کارگری و کارفرمایی در استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، محسن نیرومند در دیدار تشکل های کارگری و کارفرمایی با استاندار اصفهان با بیان اینکه مهمترین وظیفه  وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی حفظ و صیانت از نیروی کار است گفت: سالانه 35 هزار شکایت کارگری و کارفرمایی در استان اصفهان  رسیدگی می شود.

وی افزود: در حال حاضر در استان اصفهان 38 هیأت تشخیص در مرحله رسیدگی بدوی و 18 هیأت حل اختلاف در مرحله تجدید نظر شکایات در سطح استان فعال هستند.

این مقام مسئول همچنین گفت: بیش از 1 میلیون و 100 هزار نفر  از مردم اصفهان بیمه شده تامین اجتماعی هستند.

نیرومند با بیان اینکه قانون بیمه بیکاری حامی کارگران از کار بیکار شده است افزود: در حال حاضر  بیش از 28 هزار نفر در استان بیمه بیکاری دریافت می کنند.

وی با اشاره به ماده 131 قانون کار عنوان کرد: واحدهای اقتصادی بالای 35 نفر باید شورای اسلامی کار داشته باشند که در حال حاضر 71 مورد در استان هستند و واحدهای با  تعداد کارگر کمتر  نیز باید نماینده یا انجمن صنفی داشته باشند.

این مقام مسئول در ادامه گفت: در حال حاضر  در سطح استان اصفهان ، 19 کانون شهرستانی بازنشستگان و یک کانون استانی بازنشستگان ،  دو تشکل صنفی مستقل سیاسی کارگری شامل خانه کارگر و جامعه اسلامی کارگران، 40 انجمن صنفی ،یک کانون انجمن های صنفی  کارگران و یک کانون انجمن های صنفی کارفرمایان، کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان و  مجمع نمایندگان  کارگران استان فعال هستند.

اداره کل تعاون اصفهان

 مدیر کل تعاون کار و  رفاه اجتماعی استان اصفهان پیگیری احیای شوراهای سازش و رفع موانع پرداخت حق الجلسه اعضای هیأت های حل اختلاف را از مهمترین خواسته های این دیدار عنوان کرد.

 نوگرایی و ایده پردازی در تولید و اشتغال 

استاندار اصفهان در دیدار با تشکل های کارگری و کارفرمایی اظهارداشت: امروزه دیگر سنتی فکر کردن جوابگو نیست و باید به سمت ایده پردازی و نوگرایی در تولید و اشتغال رفت.

رضایی بیان داشت: اولین دغدغه بنده، مسائل کارگران است و همیشه هم از مدیران ذیربط خواسته ام به دنبال ارتقای سطح مجموعه های کارگری و پرداخت به موقع حقوق آنها باشند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه دولت تدبیر و امید حتی یک ریال از صندوق تامین اجتماعی برداشت نکرده، افزود: این دولت ۳۹ هزار میلیارد ریال از بدهی دولت های قبلی را نیز پرداخته است.

استاندار اصفهان عنوان کرد: ساخت یک بیمارستان جدید و مجهز تحت پوشش تامین اجتماعی نیازمند فراهم شدن زیرساخت های بسیار است اما قول می دهم پیگیر احداث بخش جراحی قلب در یکی از بیمارستان های دکتر غرضی یا دکتر شریعتی باشم.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه