English

خیراندیش:

سکته‌های قلبی و عروقی در جامعه در حال افزایش است

رئیس شبکه بهداشت شهرستان همدان​، در کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان همدان با اشاره به وضعیت فشار خون افراد جامعه و کمیپن بسیج ملی فشار خون از سکته‌های قلبی- عروقی که در حال افزایش است، خبر داد.

سکته‌های قلبی و عروقی در جامعه در حال افزایش است

به گزارش خبرگزاری موج همدان، محمد خیراندیش،  رئیس شبکه بهداشت شهرستان همدان ​،  دوشنبه 30 اردیبهشت در کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان همدان، با اشاره به توجه وزارت بهداشت نسبت به اهمیت سلامت مردم و توجه رئیس جمهور به عملیاتی شدن کمپین بسیج ملی سنجش فشارخون بالا گفت: میزان مرگ‌ومیر به علت سکته‌های قلبی عروقی در جامعه در حال افزایش است از این رو ایجاد کمپین بسیج ملی سنجش فشارخون بالا یک فرصت مهم برای آگاه سازی مردم نسبت به بیماری خاموش خود است.

 

60 درصد از مردم ایران نسبت به فشار خون خود مطلع نیستند

وی با بیان اینکه تنها 40 درصد از جمعیت ایران از فشارخون خود مطلع هستند، عنوان کرد: 60 درصد از مردم ایران نسبت به این بیماری مرگ‌بار بی اطلاع بوده و 19 درصد از افراد مطلع از فشارخون خود به دنبال اقدامات پیشگیرانه و یا درمان نیستند.

خیراندیش با اشاره به اینکه درحال حاضر شیوع سرطان در زنان نسبت به مردان درحال پیشی گرفتن است، مطرح کرد: ماشینی شدن زندگی روزمره و عدم تحرک باعث شده تا بیماری‌های غیرواگیر در جامعه افزایش یافته و علت اصلی مرگ‌ومیر در کشور را شامل شوند.

وی از آغاز این کمپین از تاریخ 27 اردیبهشت ماه خبر داد و یادآور شد: زیرساخت‌های لازم همانند اطلاع رسانی از طریق اصحاب رسانه و نصب بنر برای عملیاتی شدن سنجش فشارخون در سطح شهر از تاریخ 27 اردیبهشت تا 17 خردادماه ادامه دارد؛ 17 خرداد تا 15 تیرماه نیز مردم می‌توانند با مراجه به پایگاه‌ها و مراکز بهداشت نسبت به سنجش فشارخون خود اقدام کنند.

خیراندیش کمک‌ دستگاه‌های اجرایی به ویژه شهرداری را در انجام هرچه بهتر کمپین سنجش ملی فشارخون الزامی دانست و بیان کرد: آموزش افراد برای اندازه‌گیری فشارخون و وجود فضاهای مناسب در سطح شهر به منظور راه‌اندازی پایگاه‌های سنجش از جمله موارد مورد نیاز مرکز بهداشت برای عملیاتی شدن این کمپین است.

وی با بیان اینکه استفاده از اتوبوس‌های شهرداری یکی از بهترین روش‌ها برای سنجش فشارخون مردم رهگذر در مناطق پرتردد است، ادامه داد: سنجش فشارخون کارمندان ادارات با همراهی سازمان صمت امکان پذیر خواهد بود.

رئیس شبکه بهداشت شهرستان همدان با تأکید بر اینکه پیش‌بینی می‌شود تا سال 1404، 2 میلیون نفر از ایرانیان از فشارخون خود مطلع شوند، اظهار کرد: کاهش مرگ‌ومیر ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی و یا سکته مغزی، کاهش هزینه‌های درمانی و کاهی آسیب‌های اجتماعی از فوت یک فرد از اعضای خانواده همواره جزو اهداف تشکیل این کمپین است.

رئیس شبکه بهداشت شهرستان همدان​،  دوشنبه 30 اردیبهشت در کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان همدان، با اشاره به توجه وزارت بهداشت نسبت به اهمیت سلامت مردم و توجه رئیس جمهور به عملیاتی شدن کمپین بسیج ملی سنجش فشارخون بالا گفت: میزان مرگ‌ومیر به علت سکته‌های قلبی عروقی در جامعه در حال افزایش است از این رو ایجاد کمپین بسیج ملی سنجش فشارخون بالا یک فرصت مهم برای آگاه سازی مردم نسبت به بیماری خاموش خود است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه