English

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری اصفهان خبر داد:

کاهش ۱۹ درصدی آمار آتش سوزی ها شهر اصفهان در سال ۹۷ / منطقه ۵ پرحادثه ترین منطقه شهر اصفهان

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری اصفهان از کاهش 19 درصدی آمار آتش سوزی ها شهر اصفهان در سال 97 خبر داد.

کاهش 19 درصدی آمار آتش سوزی ها شهر اصفهان در سال 97 / منطقه 5 پرحادثه ترین منطقه شهر اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، محسن گلابی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به کاهش 19 درصدی آمار آتش سوزی ها شهر اصفهان گفت: رشد آمار حوادث در سال گذشته دو درصد است که بیشترین حوادث از بعداز ظهر تا شب بین ساعات 14:30 تا 22:30 رخ می دهد.

وی با اشاره به اینکه کل آمار فوت شدگان حوادث در سال 97 نسبت به سال 96 حدود 23 درصد کاهش یافت، گفت: آمار کل نجات یافتگان در سال 97 نسبت به سال 96 حدود 16 درصد افزایش داشت که 56 درصد نجات یافتگان مرد و 44 درصد زن بودند و 80 درصد از فوت شدگان مرد و 20 درصد زن بودند.

گلابی با اشاره به اینکه حریق ضایعات 32 درصد کاهش یافته است و این نوع حریق همواره 41 درصد از کل آتش سوزی ها را به خود اختصاص می دهد، تصریح کرد: در سال گذشته 436 مورد مکاتبه با شهرداری های مناطق در ارتباط با جمع آوری ضایعات انجام شد که منجر به کاهش حریق در این حوزه شد.

وی با بیان اینکه بیشترین آمار حریق در شهر اصفهان مربوط به منطقه 8 به دلیل جمعیت زیاد این منطقه است، گفت: بیشترین حوادث هم به دلیل واقع شدن کوه صفه و اتوبان های متعدد در منطقه 5 در این نقطه از شهر رخ می دهد.

اصفهان- آتش سوزی

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه در سال گذشته 404 هزار و 787 تماس با 125 برقرار شد که 333 هزار و 63 مورد منتج به پاسخگویی شد، افزود: روزانه یک هزار و 101 مورد تماس با شماره 125 برقرار می شود که حدود 140 مورد عملیاتی و 961 مورد غیرعملیاتی بوده است.

وی بیان کرد: در 84 درصد از ماموریت های عملیاتی، عملیات امداد و نجات انجام می شود و 16 درصد هم اعزام نیرو بدون عملیات صورت می گیرد.

حوادث مربوط به ساختمان در سال گذشته 24 درصد کاهش یافت

گلابی با بیان اینکه آمار حادثه سقوط، رویت مار و محبوس شدن در آسانسور در سال 97 نسبت به سال 96 به ترتیب 30، 24 و 47 درصد افزایش یافت، گفت: سال گذشته به دلیل قطع شدن برق در نقاط مختلف شهر شاهد حوادثی مانند محبوس شدن در آسانسور بودیم. 

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: با بیان اینکه در سال 97 آمار حوادث مربوط به ساختمان، 24 درصد کاهش داشت، افزود: در سال 97 پنج نفر بر اثر گازگرفتگی در شهر اصفهان فوت شدند که در مقایسه با سال 96 با کاهش 61 درصدی روبرو بودیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه