English

مدیر کل میراث فرهنگی اردبیل خبر داد؛

تردد بیش از یک و نیم میلیون اتباع آذری در مرز بیله سوار

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از تردد بیش از یک و نیم میلیون اتباع آذری در مرز بیله سوار خبر داد.

تردد بیش از یک و نیم میلیون اتباع آذری در مرز بیله سوار

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، نادر فلاحی امروز در جمع خبرنگاران افزود: هر ساله بیش از یک و نیم میلیون تردد اتباع آذری در مرز بیله سوار صورت می گیرد که نزدیک به ۴۰ درصد آنها با هدف بهداشت و درمان وارد خاک ایران می شوند.

وی با تاکید بر ضرورت استفاده از توان بخش خصوصی در این زمینه اضافه کرد: بحث ترانسفر و مدیریت از مبدا گردشگران حوزه سلامت و راهنمایی انها به مقاصد درمان های تخصصی در سطح استان از جمله حوزه هایی است که بخش خصوصی می تواند در آن سرمایه گذاری کند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل تصریح کرد: اتباع آذری و تردد بالای آنها از مرز بیله سوار ظرفیت و قابلیت بسیار خوبی در استان اردبیل است که ساماندهی این موضوع اولویت اصلی ما در حوزه گردشگری سلامت به شمار می رود.

فلاحی گفت: هرساله تعداد زیادی گردشگر سلامت از کشورهای عربی از جمله عراق و کشورهای حوزه خلیج فارس وارد ایران می شوند که برنامه ریزی برای جذب آنها به استان اردبیل نیز می تواند با ورود بخش خصوصی در دستور کار قرار گیرد.

وی بیان داشت: قابلیت های بهداشت و درمان در سطح استان اردبیل خوب و قابل توجه است اما برای استفاده حداکثری از پتانسیل گردشگری سلامت این سطح از خدمات درمانی باید در استان اردبیل افزایش یابد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل افزود: در بحث استفاده از قابلیت های گردشگری سلامت کاملا مصمم هستیم و این موضوع با همکاری سایر دستگاه ها و  در آینده نزدیک در سطح استان ساماندهی خواهد شد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه