English

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان:

اگر مردم نباشند جمعیت هلال احمر معنا و مفهومی ندارد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: اگر مردم نباشند جمعیت هلال احمر معنا و مفهومی ندارد و رشد و پویایی نخواهد داشت.

اگر مردم نباشند جمعیت هلال احمر معنا و مفهومی ندارد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، محمد مومنی به مناسبت هفته هلال احمر  در جمع خبرنگاران با اشاره به نقش مردم در حوادث و بلایا گفت: اگر مردم نباشند جمعیت هلال احمر مفهومی ندارد و رشد و پویایی نخواهد داشت.

وی با اشاره به نقش رسانه ها در افزایش آگاهی مردم گفت: در سیل فروردین فروردین ماه اطلاع رسانی خوب رسانه ها موجب شد تا کمک های نقدی و غیر نقدی نسبت به زلزله کرمانشاه افزایش داشته باشد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: مردم باید بدانند که برای جلوگیری از بروز حوادث  و وقوع بحران چگونه عمل کنند.

مومنی بیان کرد: در سیل اخیر مردم با توجه به اعتمادی که به هلال احمر داشتند کمک‌های نقدی زیادی داشتند که20 درصد اقلام جمع‌آوری شده توسط مردم دست دوم بود و بقیه لوازم نو بود.

وی افزود: امسال علاوه بر آماده باش نیروها در طرح نوروزی با بحران سیل در کشور مواجه بودیم و با توجه به اینکه استان اصفهان معین استان‌های لرستان و خوزستان بود امدادرسانی‌هایی نیز به مردم سیل‌زده انجام ‌دادیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: جمعیت هلال احمر در دو جبهه امداد و نجات و ارسال مواد غذایی، لوازم مورد نیاز و ایجاد سرپناه برای مناطق سیل زده در کشور انجام داد.

اصفهان- کمک هلال احمر به سیل زدگان

وی با بیان اینکه بیشتر لوازم ارسالی از سوی مردم نو و تازه خریدار شده بود، گفت: تقریبا 90 درصد لوازم ارسالی به مناطق سیل زده نو بود و کرامت انسانی مردم حفظ شد.

مومنی گفت: ارسال مواد غذایی به مناطق سیل زده در ابتدا به صورت مواد غذایی گرم بود و به مدت 72 ساعت سبد غذایی اولیه به خانواده‌ها داده شد و پس از آن برای برگشت به زندگی سبد غذایی خشک یک ماه شامل برنج، روغن، ماکارونی، حبوبات، قند و شکر به سیل زدگان داده شد.

مومنی گفت: نیروهای  اعزامی هلال احمر اصفهان به استان لرستان درمنطقه پل‌دختر مستقر شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان تصریح کرد: همچنین 80 نفر از نجاتگران جمعیت هلال احمر اصفهان در اهواز مستقر شدند که اوج تلاش ما برای کمک به سیل زدگان در منطقه عین دو بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه