English

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کردستان:

خرید لوازم بهداشتی و آرایشی از دستفروشان سلامت افراد را به خطر می اندازد

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: خرید لوازم بهداشتی و آرایشی از دستفروشان سلامت افراد را به خطر می اندازد. هر خرید ارزانی به صرفه نیست و مشکلات و بیماری های را به دنبال دارد.

خرید لوازم بهداشتی و آرایشی از دستفروشان سلامت افراد را به خطر می اندازد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، بابک قطبی در کارگروه پیشگیری و مقابله با قاچاق محصولات سلامت محور اظهار داشت: گزارش های متعددی از بیماری های پوستی، اگزما و ... از افرادی که از این محصولات تقلبی و قاچاق استفاده کرده اند به رست ما رسیده و خرید این لوازم از دستفروشان مشکلات جبران ناپذیری را به دنبال دارد.

قطبی افزود: در سال گذشته ۹۷ درصد داروی تولید داخل کشور ۵۵۰ میلیون دلار هزینه برداشته و ۳ درصد باقی مانده به عنوان داروهای وارداتی بوده و از خارج وارد کشور شده یک میلیارد و سیصد میلیون دلار از هزینه های دولت را صرف خودش کرده است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در اینجا لازم است که به تولیدات داخل کشور توجه کنیم و فرهنگ سازی شود که واقعا تولید داروی داخل کشورهم همان اثر بخشی و کارایی را در بسیاری از موارد داراست.

مظفر اسلامی نیا دبیر کارگروه سلامت محور هم در این جلسه گفت: پارسال ۱۰ جلسه برگزار شد که از ۵۶ مصوبه ۵۰ مورد از آن ها صد در صد اجرا شده است.

وی با اشاره به اقدامات کارگروه در سال قبل عنوان کرد: تعداد بازرسی های روتین ما در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ ، ۳۱ درصد افزایش داشته، بیشترین بازرسی ما از مراکز عرضه و پخش مواد غذایی بوده با ۳۳ درصد افزایش، در آرایشی و بهداشتی ۱۹ درصد کاهش داشتیم، در بازرسی داروخانه ها ۱۱ درصد افزایش، عطاری و مراکز فروش مکمل ۱۷ درصد کاهش و در تجهیزات پزشکی هم ۳۳ درصد افزایش داشتیم.

وی گفت: کل گشت های مشترک ما درسال ۹۷ نسبت به سال ۹۶، ۹ درصد کاهش داشته و آن هم یک دلیل دارد تعداد گشت های ما زیاد بوده اما تعداد واحد های بازرسی ما کاهش یافته است.

اسلامی نیا در ادامه گفت: در بحث کشفیات ۲۴ درصد ارزش ریالی کشفیات ما افزایش پیداکرده است که در حوزه دارو ۴۱۵۱ درصد افزایش کشفیات داشتیم سال ۹۶، ۶۹۲ هزار تومان کشف دارو داشتیم اما در سال ۹۷، ۲۹ میلیون تومان. در حوزه آرایشی بهداشتی ۸ درصد افزایش کشفیات داشتیم که سال ۹۶، ۳۳ میلیون بوده و در سال ۹۷ به ۳۶ میلیون رسیده است. در حوزه مواد غذایی در سال ۹۶، ۲۴ میلیون کشفیات داشیم  و در سال ۹۷، ۱۲۰ میلیون تومان.

در بحث مکمل هم ۹ درصد افزایش داشتیم که از ۲۹ میلیون در سال ۹۶ به ۳۲ میلیون در سال ۹۷ رسیده است و کل کشفیات ما از ۱۷۵ میلیون در سال ۹۶ به ۲۱۸ میلیون تومان در سال ۹۷ افزایش پیداکرده است.

وی گفت: در بحث پرونده های ارجاعی ما سال ۹۶، ۲۵۶ پرونده ارسال شده و در سال ۹۷، ۲۰۵ پرونده ارسال  شده است.

اسلامی نیا افزود: ۲۵۰ مورد کلاس آموزشی در سال ۹۶ برگزار شده اما در سال ۹۷ ، ۱۹۸ مورد برگزار شده است. اما تعداد افراد آموزش دیده از ۱۴۶۸۷ نفر به ۱۶۳۶۹ نفر رسیده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی