English

فرشید قربانی در مراسم روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه ای مطرح کرد:

حرکت به سوی ایمنی کار و بهداشت حرفه ای

رییس دانشکده بهداشت در مراسم روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه ای ضمن اشاره به توسعه شرکت های دانش بنیان از اینکه جامعه کاری به سمت فرهنگ پیشگیری در حال حرکت است و این حرکت به سوی ایمنی کار و بهداشت حرفه ای بوده است، یاد کرد.

حرکت به سوی ایمنی کار و بهداشت حرفه ای
به گزارش خبرگزاری موج همدان، فرشید قربانی، رییس دانشکده بهداشت همدان پیش ازظهر دوشنبه در مراسم روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه ای ، اظهار داشت: وضعیت صدسال گذشته تاکنون، به سمت ایمنی کار و بهداشت حرفه ای بوده است.
قربانی با بیان اینکه جامعه کاری به سمت فرهنگ پیشگیری در حال حرکت است، تاکید کرد: فناوری عرصه ای است که برهمه ابعاد زندگی حتی خواب نیز تاثیر گذاشته است.
 

حرکت به سوی ایمنی کار و بهداشت حرفه ای 

وی افزود: روزانه ۷۵۰۰ مرگ و میر مستند، براثر حوادث شغلی رخ می دهد.
رییس دانشکده بهداشت عنوان کرد: ۶۵ درصد مرگ و میرها در آسیا، ۱۱.۸ در افریقا، ۱۱.۷ اروپا و ۱۰.۹ در امریکا رخ داده است.
وی بااشاره به افزایش برخی از بیماری ها، عنوان کرد: در کشورهای مجموعه مدیترانه شرقی که ایران نیز در این حوزه قرار دارد، از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵ سهم بیماری های کشنده استنشاقی افزایش پیدا کرده است.
وی بااشاره به آمار جهانی ادامه داد: ۱۶۱ میلیون کارگر مهاجر از حدود ۲۷۷ میلیون مهاجرت در سطح جهان وجود دارد که ۸۵.۶ درصد مهاجرین در رده سنی ۲۰ تا ۶۴ سال و برای مسائل اشتغال رخ می دهد.
این مقام مسئول عنوان کرد: اشتغال اکثر مهاجرین در مشاغل پست کثیف، خطرناک و اکثر فصلی است. 
 

ازبین رفتن مشاغل بر اثر تغییرات اقلیمی

وی اظهار داشت: با تغیرات اقلیمی و افزایش ۱.۵ درجه ای دما تا سال ۲۰۳۰، در ۲ درصد کل زمان کاری تا این زمان، حدود ۷۲ میلیون شغل تمام وقت به دلیل گرمای زیاد از بین خواهد رفت.
قربانی با اشاره به  حرکت به سوی ایمنی کار و بهداشت حرفه ای و چالش ها و فرصت های بهداشت حرفه ای در ایران، تصریح کرد: افزایش کارگران روزمزد پاره وقت و فصلی، الودگی هوا، تغیرات اقلیمی، اشتغال فارغ التحصیلان و فقدان نظام صنفی اثرگذار از جمله چالش ها و پشتوانه علمی نسبتا مناسب در سطح اسیا، وجود بسترهای قانونی نسبتا پیشرفته و شرکت‌های دانش بنیان به عنوان فرصت شناخته می شوند. 
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه