English

عون نکویی مطرح کرد؛

سیریک درگیر مبارزه با ملخ‌های صحرایی/سمپاشی مزارع سیریک به صورت هوایی و زمینی

مدیر جهادکشاورزی شهرستان سیریک از سمپاشی زمین‌های سیریک برای مبارزه با ملخ‌های صحرایی خبر داد.

سیریک درگیر مبارزه با ملخ‌های صحرایی/سمپاشی مزارع سیریک به صورت هوایی و زمینی

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، عون نکویی با بیان اینکه بمنظور مقابله با ملخ‌های صحرایی تاکنون بیش از دو هزار هکتار از زمین‌های شهرستان سیریک سپماشی شده است، گفت: کار سمپاشی مزارع به صورت هوایی و زمینی، بوسیله تراکتور، ماشین، دستی و هواپیما در حال اجراست.

وی ادامه داد: ملخ‌های صحرایی از سه ماه پیش تاکنون به این شهرستان، بویژه بخش بمانی و روستا‌های کنارجو، روتان و شهید مردان حمله کرده اند.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان سیریک افزود: ردیابی و سمپاشی ملخ‌های بالغ در ۸۰۰ هکتار و ملخ پوره در هزار و ۲۰۰ هکتار از زمین‌های شهرستان سیریک صورت گرفته است و تا پاک سازی کامل ادامه دارد.

نیکویی گفت:به دنبال هشدار سازمان جهانی خوار و بار (فائو) ستاد مبارزه با ملخ از بهمن ماه پارسال در شهرستان سیریک برای ردیابی و پاک سازی تشکیل شد.

وی با بیان اینکه  ملخ صحرایی می‌تواند حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ کیلومتر بدون نشستن پرواز کنند، گفت: درصورت مبارزه نکردن سریع با دسته‌های مهاجر آن‌ها که هردسته شامل ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون ملخ است، بر شمار آن‌ها افزوده می‌شود.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان سیریک از بهره برداران و مردم خواست درصورت مشاهده ملخ صحرایی به نزدیک‌ترین مراکز جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، شورا‌های اسلامی روستایی، دهیاران و بخشداری‌های محل زندگی خود اطلاع دهند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه