English

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی اردبیل:

نهمین جشنواره ملی کوچ عشایر شاهسون مغان فردا برگزار می‌شود

معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: با تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های انجام یافته نهمین جشنواره ملی کوچ عشایر شاهسون مغان از فردا در مسیر جاده جعفرآباد - پارس‌آباد برگزار می‌شود.

نهمین جشنواره ملی کوچ عشایر شاهسون مغان فردا برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزار موج اردبیل، صغری فرشی بعد از ظهر امروز در آخرین جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره ملی کوچ عشایر در اردبیل افزود: با تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های انجام یافته نهمین جشنواره ملی کوچ عشایر شاهسون مغان از ساعت 10 صبح جمعه ششم اردیبهشت ماه 98 در مسیر جاده جعفرآباد - پارس‌آباد برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: برگزاری نمادین آیین‌های شاد و سنتی عشایر و  مسابقات تیراندازی و اسب سواری عشایر شاهسون مغان از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که درصدد هستیم این برنامه‌ها را به بهترین شکل ممکن برگزار کرده و در این زمینه به اهداف خود جامه عمل بپوشانیم که این مسئله اولویت اساسی است.

معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: 30 غرفه در حوزه صنایع دستی و برپایی آلاچیق‌های ویژه زندگی عشایری در محوطه برگزاری جشنواره ملی کوچ عشایر جزو اولویت اساسی است و در این زمینه به دنبال برگزاری مراسمات مختلف هستیم.

فرشی تصریح کرد: تجلیل از پیشکسوتان و نخبگان عشایر و تیراندازی با کمان روی اسب از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که برنامه‌ریزی‌های لازم در ارتباط با برگزاری این برنامه‌ها مبنای کار قرار گرفته و امام جمعه اردبیل تاکیدات ویژه‌ای در امر برگزاری این مراسم داشته است.

وی بیان کرد: امیدواریم برگزاری این جشنواره فرصت مناسبی برای دستیابی به اهداف مورد نظر باشد که درصدد هستیم برگزاری این برنامه‌ها را در استان توسعه بخشیده و به اهداف خود در این زمینه جامه عمل بپوشانیم که این مسئله در حال حاضر به عنوان یک اولویت اساسی مطرح است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه