English

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان:

تخلفات دارویی و اختلاف قیمت داروها را به سامانه ۱۹۰ اطلاع دهید

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان با بیان کمک دارویی 20 میلیارد تومانی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان در این حوزه، به موضوعات مرتبط در اختلاف قیمت داروها پرداخت و از مردم خواست که در صورت مشاهده تخلف در قیمت داروها به سامانه 190 اطلاع دهند.

تخلفات دارویی و اختلاف قیمت داروها را به سامانه 190 اطلاع دهید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج همدان، ایرج خدادادی،  معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان،: چهارشنبه 4 اردیبهشت 1398 در جمع خبرنگاران ضمن اشاره به اینکه فعالیت این دانشگاه فراتر از برنامه‌های وزارت بهداشت است، اظهار داشت: متأسفانه تاکنون راهکار مناسب و مشخصی برای چگونگی برخورد با اختلاف قیمت داروها شکل پیدا نکرده است.

 

اختلاف قیمت داروها و فروش داروهای بدون نسخه

خدادادی گفت: اختلاف قیمت روی بسته و در  هنگام خرید توسط بیمار از مشکلات اصلی و مطرح در حوزه فروش و اختلاف قیمت دارو است. و بایستی اختلاف کمی که در فروش داروهای  بدون نسخه وجود دارد را حق فنی داروخانه لحاظ کنیم و این موضوع عنوان تخلف ندارد.

وی افزود: زمان و بازه زمانی از دلایلی است که موجب به وجود آمدن مشکلاتی در حوزه دارویی می‌شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان عنوان کرد: در سال گذشته برای بازه زمانی کوتاهی با  کمبود دارو مواجه  شدیم و دلیل آن تحریم هایی بود که اتفاق افتاد بود که خوشبختانه در سال جاری با توجه به تمهیداتی که اندیشیده شده است دیگر شاهد این موضوع نیستیم.

خدادادی ابراز کرد: افزایش آگاهی و ارتقای سواد مردم در حوزه سلامت باعث کنترل و کاهش بیماری های غیر واگیر موثر است و در این زمینه جامعه باید  استانداردهای درج شده در بسته بندی های  موادغذایی را با مطالعه و آگاهی موادغذایی مورد نیاز خود را انتخاب  و در کاهش آمار بیماری‌های  غیرواگیر به مسئولان امر یاری رسانند.

 

کاهش 10 درصدی آمار بیماری‌های غیرواگیر در استان

وی خاطر نشان کرد:  هرسال کاهش 10 درصدی آمار بیماری‌های غیرواگیر در استان نسبت به سال گذشته شاهد هستیم و این خروجی فعالیت های شبانه‌روزی کارکنان دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان در این حوزه است.

 

کمک دارویی 20 میلیارد تومانی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان 

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان عنوان کرد: سال گذشته این دانشگاه مبلغ 20 میلیارد تومان کمک دارویی داشته است.

خدادادی با بیان اینکه  مراجعان  اختلاف قیمت در خرید دارو مشاهده می کنند می توانند از مسئول داروخانه درخواست مشاهده فاکتور  را داشته باشند، گفت: بیماران می‌توانند با شماره گیری سامانه 190 از بانک اطلاعات دارویی بهر‌ه‌مند شوند و  درصورت مشاهده تخلف به مسئولان گزارش دهند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان در پایان از ارسال  5 هزار قوطی شیرخشک به علاوه هدایای دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا به استان های سیل زده خبر داد.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه