English

حسین فرشیدی؛

با سیستم کارانه بیمارستانی مخالفم/بسیاری از بیمارستان‌های هرمزگان کاربری بیمارستان نداشته است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی هرمزگان با اشاره به سیستم کارانه بیمارستانی افزود: من با این سیستم موافق نیستم اما باید در نظر داشت که این سیستم، یکپارچه و در سراسر کشور اجرا می‌شود و نظر من در اینجا اثرگذار نخواهد بود.

 با سیستم کارانه بیمارستانی مخالفم/بسیاری از بیمارستان‌های هرمزگان کاربری بیمارستان نداشته است

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، حسین فرشیدی ظهر امروز در نشست خبری هفته سلامت با بیان اینکه همه‌‌ی ما باید از لحاظ سلامتی رصد شویم، گفت: از این رو باید اساس را بر رصد تمام افراد جامعه قرار داد و در همین راستا غربالگری فشارخون از برنامه هایی است که در قالب چند پایگاه ساحلی انجام خواهد شد.

وی در ادامه با تجلیل از رویکرد مدیریت گذشته دانشگاه علوم پزشکی مبنی بر افزایش تخت‌های بیمارستانی، افزود: دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات درمانی هرمزگان این مسیر را ادامه خواهد داد تا به میزان یک هزار و 900 تخت بیمارستانی در آینده‌ای نزدیک دست یابیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی هرمزگان با بیان اینکه امکانات درمانی در هرمزگان باید به شکل متوازنی توسعه یابد، گفت: افرادی که در دور ترین نقطه های هرمزگان زندگی می‌کنند نیز باید از امکانات درمانی مناسب برخوردار باشند.

فرشیدی با اشاره به سیستم کارانه بیمارستانی افزود: من با این سیستم موافق نیستم اما باید در نظر داشت که این سیستم، یکپارچه و در سراسر کشور اجرا می‌شود و نظر من در اینجا اثرگذار نخواهد بود.

وی با بیان اینکه هدف ما تکمیل پردیس دانشگاه علوم‌پزشکی واقع در ابتدای بلوار امام حسین است، گفت: برای رسیدن به این مهم بنا داریم برخی املاک دانشگاه علوم پزشکی مثل سازمان بهیاری سابق، هفت بلوک خوابگاه خالی در مجتمع 700 دستگاه و ... را تغییر کاربری دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی هرمزگان افزود: متأسفانه بسیاری از بیمارستان‌های هرمزگان از ابتدا کاربری بیمارستان نداشته و به همین دلیل در طول زمان مجبور به‌اضافه کردن تخت و اصلاح هستیم که هزینه‌های بسیاری را در پی دارد.

فرشیدی ابراز کرد: مجتمع آموزشی و درمانی پیامبر اعظم(ص) بندرعباس روزانه شش هزار نفر ورودی دارد و نزدیک به یک هزار و 500 پرسنل، یک هزار و 500 دانشجو و بیش از 300 پزشک متخصص دارد، هرچند پزشک موظف به داشتن پارکینگ نیست اما دانشگاه علوم پزشکی برای تسهیل شرایط بیماران به‌صورت مزایده فضایی در بیمارستان را به بخش خصوصی بومی واگذار کردی و پارکینگی احداث شد.

وی افزود: برای ما مهم است بیمار در کمترین زمان به اورژانس برسد به همین دلیل مجبور شدیم موانعی استفاده کنیم که مردم وسیله نقلیه خود را جلوی بیمارستان پارک نکنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانب هرمزگان در بخش دیگری از صحبت هایش با اشاره به افتتاح طرح‌های بهداشتی و درمانی  گفت: 115 طرح تمام‌شده وجود دارد که به مرحله افتتاح رسیده‌اند، منتظر هستیم همه مراکز را با هم افتتاح کنیم.

فرشیدی اظهار کرد: پوشش همگانی سلامت شعار حکیمانه است چراکه هنوز نیمی از مردم دنیا دسترسی به بهداشت و درمان ندارند، باید سیستیمی وجود داشته باشد که مردم در هرجایی بتوانند مراجعه کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه