English

حبیب مسیحی تازیانی؛

پساب نفتی از انبار نفت شرکت پخش فراورده‌های نفتی به رودخانه فصلی وارد شد/بخشی از مواد نفتی به ساحل رسیده است

مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان ضمن تایید محتوای ویدیوی جاری شدن پساب نفتی در غرب بندرعباس گفت: این پساب از پالایشگاه نفت نبود بلکه از انبار نفت شرکت پخش فراورده های نفتی به رودخانه فصلی وارد شد.

پساب نفتی از انبار نفت شرکت پخش فراورده‌های نفتی به رودخانه فصلی وارد شد/بخشی از مواد نفتی به ساحل رسیده است

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، حبیب مسیح تازیانی پیش از ظهر امروز در یک نشست خبری به مناسبت روز جهانی زمین پاک، گفت: پاک‌سازی ساحل با کمک شرکت‌ها و سازمان‌های مردم نهاد، همایش پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری، مراسم زمین پاک جهت تجلیل از کسانی که در مسائل زیست‌محیطی کارها شاخص انجام داده‌اند، آموزش جوامع محلی در مناطق حفاظت‌شده برای کاهش پسماند در این مناطق، مسابقات نقاشی، حضور سمن‌ها در مدارس برای ترویج فرهنگ زیست‌محیطی، تجلیل از رفته گران شهرداری، ازجمله برنامه‌های این روز است.

وی در ادامه با اشاره به میزان پسماندی که در استان هرمزگان تولید می‌شود، تصریح کرد: روزانه هزار و 250 تن تولید زباله خانگی، بالغ‌بر دو هزار و 200 تن پسماند صنعتی، 316 تن پسماند ویژه، دو هزار و 600 کیلو پسماند عفونی تولید می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست هرمزگان با بیان اینکه تلاش می‌شود پایش‌های مستمر و مدیریت‌های صحیحی درجاهایی که پسمانده ویژه تولید می‌شود داشته باشیم اضافه کرد: یکی از برنامه‌های اصلی ما در سال جاری برای مدیریت این پسماند ها اجرای طرح دفع اصولی پسماندها برابر با برنامه زمان‌بندی شده است.

مسیح تازیانی در بخش دیگری از صحبت‌هایش ضمن تایید محتوای  ویدیوی جاری شدن پساب نفتی در غرب بندرعباس گفت: این پساب از پالایشگاه نفت نبود بلکه از انبار نفت شرکت پخش فراورده های نفتی به رودخانه فصلی وارد شد.

وی افزود: به دنبال آبگرفتگی ناشی از سیلاب، دستگاه تصفیه پساب انبار شرکت پخش دچار مشکل شد و بخشی از مواد نفتی به حوضچه رودخانه فصلی مجاور وارد شد که بلافاصله پس از این حادثه گروهی از محیط زیست، پالایشگاه و صنایع غرب وارد عمل شدند و با ایجاد بندهای خاکی و سایر اقدامات پیشگیرانه مانع از ورود مواد نفتی به دریا شدند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست هرمزگان با بیان اینکه تصویر منتشر شده از پلی در منطقه  ویژه اقتصادی گرفته شده است، بیان داشت: از این محدوده تا ساحل دریا شش کیلومتر فاصله است که در طول این مسیر بخشی از خاک و جداره های دیواره بتنی رودخانه  فصلی آلوده شدند که در حال پاکسازی آن هستیم.

وی در ادامه تایید کرد که بخشی از این مواد نفتی به ساحل رسیده است.

به گزارش موج، در بازندگی‌های اخیر یک ویدئو در فضای مجازی منتشر شد که در آن جاری شدن پساب مواد نفتی به سمت دریا مشاهده می‌شد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست هرمزگان در بخش دیگری از  این نشست خبری با اشاره به برگزاری همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بندرعباس و طرح‌هایی در زمینه گردشگری در این همایش پیشنهاد شد بیان داشت: ما با اجرای این طرح‌ها در مناطقی که خط قرمزهای زیست‌محیطی دارد به شدت مخالفیم.

مسیح تازیانی ادامه داد: برای مثال جزیره فارور جز مناطق حفاظت‌شده است و طبق قانون باید طرح جامع و تفضیلی انجام شود تا بعد بتوانیم موارد گردشگری را در آن پیاده کنیم؛ تا جایی که بنده اطلاع دارم تا این مطالعات انجام نشود غیرقابل اجراست و محیط‌زیست از اجرای آن جلوگیری خواهد کرد.

وی در خصوص دیگر طرحی که در این همایش مطرح شده بود ابراز کرد: برای احداث تله‌کابین از بندر لافت به قشم ضابطه‌ای در قوانین نداریم، اما برای اجرایی شدن این طرح نیاز است که مجوزهای لازم را از محیط‌زیست بگیرند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست هرمزگان ابراز کرد: باید از انتقال خاک‌های رنگی هرمز جلوگیری شود، بخشی از این خاک‌های رنگی، خاک‌های ساخته شده با مواد رنگی است و به‌عنوان خاک هرمز فروخته می‌شود که جایگزین خوبی برای ارائه نمادین از خاک هرمز است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه