English

هفته سربازان گمنام امام زمان(عج)؛

امنیت، ثمره ی گوارای هم نوازی اطلاعات و مردم

واژه امنیت که به معنای رهایی از ترس، نگرانی و هراس است، از بدو خلقت، همزاد نوع بشر و کالایی بس حیاتی در استمرار زیست انسان ها و جوامع بوده است.

امنیت، ثمره ی گوارای هم نوازی اطلاعات و مردم

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل،واژه امنیت که به معنای رهایی از ترس، نگرانی و هراس است، از بدو خلقت، همزاد نوع بشر و کالایی بس حیاتی در استمرار زیست انسان ها و جوامع بوده است. در فرهنگ قرآنی و آموزه های دینی، امنیت به عنوان موهبتی الهی در خدمت تکامل فرد و رسیدن به سعادت اخروی تعبیر شده است. سلامت و امنیت دو نعمت گرانقدری هستند که وجوبشان تنها در نبودشان احساس می شود. این هدیه الهی در آسمان ها و زمین به قدری اهمیت دارد که براساس آیات قرآنی یکی از پاداش های اخروی برای متقین و مومنان معرفی

می شود. در بررسی های علمی و مطالعات دانشگاهی از منظر صاحبان اندیشه، امنیت پس از نیاز به حیات، دومین خواست بدیهی بشر است که دیگر مراحل رشد و ارتقاء بر پله های اول حیات و امنیت بنا گذاشته می شود.

امروزه امنیت در سطح فرد، جامعه، دولت و جهان، دلمشغولی مشتریان امنیت است. دستیابی به امنیت پایدار به عنوان هدف، بستر، کالا، یا هر آن چه که تعبیر شود، متضمن هزینه های مادی و معنوی است. فارغ از ابعاد فراملی و جهانی، در سطح ملی آیا تا کنون از خودمان پرسیده ایم چه کسانی مسول تامین امنیت ما هستند؟ سهم ما در این مقوله چیست و چقدر است؟ و سوالاتی از این قبیل. ممکن است.

برخی شهروندان بر این عقیده باشند که مالیات و عوارض و انواع تعرفه های وضع شده از سوی حکومت به عنوان سهم ما از امنیت است. در حالی که چنین نیست. چرا که هر کدام از این عوارض پرداختی مقصد معین و مختص به خود داشته و به طور مستقیم سهمی در فعالیت ها و اقدامات متولیان و حافظان گمنام امنیت ندارند. پس مشارکت و هم افزایی در تامین این کالا چگونه باید صورت پذیرد؟ مرجع تامین امنیت کیست؟ چه کسی دغدغه برنامه ریزی کلان و راهبردی حصول به این کالای گران سنگ را برای جامعه دارد؟ چگونه می شود به گمنامان این عرصه یاری رساند؟ از کجا بدانیم که چه اقداماتی برای این هدف موثر و مفید است؟ همگی این سوالات و پاسخ به آن ها شاید در مروری کلی درباره حافظان امنیت نرم افزاری و سخت افزاری میهنمان، روشن تر شود.

        امام راحل(ره) در اوایل پیروزی شکوه مند انقلاب اسلامی اعلام نمودند که همه مردم باید اعضای سازمان اطلاعات باشند. در فضای آشفته و نابسامان آن برهه که همگی ساختارها و سرمایه های امنیتی کشورمان از هم گسیخته بود، نفس مسیحایی امام عزیزمان و تبعیت آحاد مردم، لطف خدا را شامل حال ملت و کشورمان کرد و توانستیم از خطرات، توطئه ها و خرابکاری ها رهایی یافته و با اقتدار، دوره های ناامنی را در اوایل انقلاب، حین جنگ تحمیلی ، دوران سازندگی، تحریم های ظالمانه نظام سلطه، پسا تحریم و ناامنی های منطقه ای اخیر، پشت سر بگذاریم.

شاید امروزه جزیره ثبات واقعی ایران اسلامی، بیش از گذشته به این همنوازی مردم و اطلاعات به عنوان مراجع ذی صلاح امنیتی نیازمند است. نابسامانی و دگرگونی های خشونت بار منطقه که کشورمان در کانون آن قرار گرفته، اهمیت این وظیفه را دو چندان به ما می نمایاند. بدون شک ثمره ی شیرین همیاری تک تک ما همان امنیتی است که امروزه در کشورمان شاهد هستیم.

هدیه ی همان امنیت سازانی که چشمان تیز بینشان دشمنان خونریز زمینی مردم را در آسمان ها به غل و زنجیر کشیده و به زیر می آورند و یا بدخواهان و کوردلان ظلمت و تباهی را در سیاهی شبها به دام می اندازند و خواب راحت را از چشمان این تاریک اندیشان می ربایند. شکر این نعمت گوارا که من و شما را بی دغدغه در برنامه های روز مره مان همراهی می کند، همانا قدر دانی و پاس داشت از تلاش گران بی نام و نشان عرصه های مجاهدت های خاموش بوده و می طلبد که ما نیز به سهم خود در تنومند سازی این شجره طیبه مشارکت نماییم.

وزارت اطلاعات به عنوان یکی از ارکان مهم تامین امنیت کشوراست

امروزه وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از ارکان مهم تامین امنیت کشورمان در سطح ملی، منطقه ای و جهانی، پر افتخار تر از همیشه با برنامه های مختلفی سعی در معرفی بهتر خود و خدمات اطلاعاتی و امنیتی برای برقراری ارتباط دو سویه با مردم عزیزمان به عنوان ولی نعمتان خود را دارد.

راه اندازی وبگاه اینترنتی، اختصاص شماره تلفن های ارتباطی سهل و آسان مثل 113 که بی وقفه پاسخ گوی شهروندان می باشد، مدیریت دوره های دانشگاهی در دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی، برپایی نمایشگاه های تخصصی فرهنگی و ترویج فرهنگ امنیتی در رسانه و محصولات سمعی و بصری و همچنین برگزاری همایش ها و این گونه اقدامات بوده و امید است که شهروندان ایرانی با همیاری هر چه منسجم تر، توان ملی را در پشت سرگذاشتن ناامنی های روز افزون که ممکن است متوجه کشور و ملت عزیزمان گردد، افزایش دهند. باشد که به لطف همدلی و هم زبانی دستگاه اطلاعاتی و مردم، چشمه های رحمت و لطف بی پایان الهی بر ملت و کشورمان همواره در جوشش و جریان باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه