English

رئیس جهاد کشاورزی اردبیل :

توسعه کشت گلخانه ای از اولویت های استان اردبیل است

رئیس جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: با توجه به چالش‌های مهم در حوزه کشاورزی در سطح جهان تغییرات آب و هوایی، بحران آب، بحران نیروی انسانی و سرمایه توسعه کشت گلخانه ای از اولویت های استان اردبیل است.

توسعه کشت گلخانه ای از اولویت های استان اردبیل است

 به گزارش خبرگزاری موج اردبیل،خلیل نیکشاد امروز در نشست با اصحاب رسانه استان اردبیل اظهار کرد:بزرگ ترین مجتمع گلخانه ای کشور سال گذشته در اردبیل کلنگ زنی شد که 300 هکتار زیرساخت های لازم برای فعال شدن فاز اول فراهم شده است.

وی افزود: یکی از بزرگ ترین چالش های حوزه کشاورزی در سطح جهان ایجاد و فراهم ساخت، شرایط برای افزایش محصولات گلخانه ای است تا در کارآفرینی و افزایش کیفی محصولات نیز موفق ظاهر شد.

رئیس جهاد کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: با توجه به تغییرات آب و هوایی، بحران آب، فرسایش خاک، کمبود نیروی انسانی و سرمایه نیازمند ورود جدی به این بخش هستیم و در این راستا تسهیلات لازم برای حمایت از سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان به این بخش با مشارکت دستگاه‌های مرتبط و بانک‌ها اعطا خواهد شد.

نیکشاد اضافه کرد: در تولید محصولات کشاورزی در فضای بسته عوامل خسارت‌زا و قهری قابل کنترل و مدیریت بوده و می‌توان در افزایش بهره‌وری محصولات نیز موفق ظاهر شد.

وی گفت: در سال گذشته از هشت و نیم هکتار گلخانه فعال در استان اردبیل برخوردار بودیم که در شهرستان‌های خلخال و گیوی چهار مورد تولید کننده گل رز هلندی فعال شد و در سال جاری نیز با افزایش حمایت‌ها و ارائه تسهیلات و آموزش‌های لازم شرایط برای ادامه فعالیت در چنین بخش‌هایی میسر خواهد گردید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه