English

دبیر کانون تفکر آب یزد:

همچنان باید در زمینه مدیریت مصرف آب تلاش شود

دبیر کانون تفکر آب یزد گفت: مقدار آب ناشی از بارندگی های اخیر استان یزد در مقایسه با بیلان منفی قابل توجه نیست و همچنان باید در زمینه مدیریت مصرف آب تلاش شود.

همچنان باید در زمینه مدیریت مصرف آب تلاش شود

به گزارش خبرگزاری موج یزد، علی اصغرسمسار یزدی دبیر کانون تفکر آب یزد در چهل و ششمین نشست این کانون با اشاره به میزان قابل توجه بارندگی های اخیر و به دنبال آن افزایش آبدهی چشمه ها و تغذیه منابع زیرزمینی، عنوان کرد: مقدار آب ناشی از بارندگی های اخیر استان یزد در مقایسه با بیلان منفی قابل توجه نیست و همچنان باید در زمینه مدیریت مصرف آب تلاش شود.

وی با ارائه گزارش اجمالی از اقدامات کانون در سال ۱۳۹۷، بیانیه مدیریت مصرف آب در حوزه کشاورزی و حضور مدعوین و همکاری با متخصصین از سازمان جهاد کشاورزی، صدا و سیما، سازمان مدیریت و برنامه ریزی، سازمان حفاظت محیط زیست، خانه آب ایران و شرکت آب منطقه ای را مهمترین خروجی کانون در سال گذشته عنوان کرد.

وی از اعضای جلسه درخواست کرد با توجه به اینکه سند آمایش استان یزد در جلسات آتی کانون مورد بررسی قرار می گیرد نظر خود را در مورد اینکه کدام یک از موضوعات 14 گانه کانون تفکر آب پس از بررسی سند آمایش، باید در دستور کار کانون قرار بگیرد، بیان کنند.

سمسار نیز تصریح کرد: مطالعه ای در مورد انتقال آب سیلاب مازاد زاینده رود به یزد انجام شده است و چنین کاری عملی است. به گفته وی، در سطح شهر چاه جاذب برای استفاده مجدد از آب باران وجود دارد اما با توجه به پژوهش انجام شده در زمینه کیفیت آبهای تجمعی باران، این آبها بشدت آلوده گزارش شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه