English

هواشناسی هرمزگان هشدار داد؛

آغاز بارش شدید باران از امشب در هرمزگان/ آمادگی لازم جهت جلوگیری از خسارات احتمالی

کارشناس هواشناسی هرمزگان گفت: با نفوذ سامانه بارشی به استان در ساعات پیش روی امشب افزایش ابر و بارش‌های پراکنده برای ارتفاعات شرقی و شمالی استان پیش بینی می‌شود.

آغاز بارش شدید باران از امشب در هرمزگان/ آمادگی لازم جهت جلوگیری از خسارات احتمالی

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، مجتبی حمزه نژاد با بیان اینکه با نفوذ سامانه بارشی به هرمزگان در ساعات پیش روی امشب افزایش ابر و بارش‌های پراکنده برای ارتفاعات شرقی و شمالی استان پیش بینی می‌شود، گفت: فردا از سمت غرب استان به تدریج رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش باد آغاز می‌شود و با تقویت سامانه در ساعات بعد از ظهر و شب بارش باران در مناطق مرکزی، شمالی و شرقی استان نیز آغاز می‌شود.

وی گفت: شنبه شب و روز یکشنبه، ۲۵ فروردین اوج فعالیت این سامانه بر روی استان خواهد بود و بارش قابل ملاحظه باران همراه با رعد و برق گاه تگرگ و افزایش لحظه‌ای سرعت باد پیش بینی می‌شود که آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی را به همراه خواهد داشت.

کارشناس هواشناسی هرمزگان با بیان اینکه تمرکز فعالیت این سامانه کماکان برروی مناطق مرکزی، شرقی استان و تنگه هرمز پیش بینی می‌شود، گفت: یکشنبه شب ازغرب استان و جزایر غربی خلیج فارس بارش‌ها قطع خواهد شد و بتدریج تا صبح دوشنبه، ۲۶ فروردین بارش‌ها به ترتیب در مناطق مرکزی، شمالی و شرقی استان نیز به اتمام می‌رسد و ظهر دوشنبه این سامانه از استان خارج می‌شود.

حمزه نژاد تاکید کرد: روز‌های شنبه و صبح یکشنبه دریا با وزش باد‌های شرقی متلاطم خواهد شد و از بعد از ظهر یکشنبه و طی روز دوشنبه با تغییر سمت باد و افزایش سرعت باد‌های غربی (بیش از ۴۰ کیلومتر بر ساعت)، شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و غرب دریای عمان مواج خواهد شد.

وی توصیه کرد: در این مدت شناور‌های سبک و صیادی از فعالیت در محدوده یاد شده خودداری نمایند و تمهیدات لازم برای تردد ایمن سایرشناور‌ها صورت پذیرد.

کارشناس هواشناسی هرمزگان گفت: از نظر دمایی با توجه به ابرناکی آسمان، طی روز‌های شنبه و یکشنبه، کاهش نسبی دمای بیشینه پیش بینی می‌شود.

حمزه نژاد در پایان با اشاره به به شرایط نامساعد جوی و دریایی توصیه کرد:

۱_با توجه به وقوع سیلاب از قرارگیری در حریم رودخانه‌ها خودداری شود.

۲_ازرفتن به مناطق مرتفع خودداری گردد.

۳_از تردد‌های غیر ضروری خودداری گردد.

۴_تمهیدات لازم در مناطق دریایی صورت گیرد.

طی این مدت آمادگی لازم جهت جلوگیری از خسارات احتمالی در تمام نقاط استان اکیدا توصیه می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه