English

در پی بارش‌های اخیر صورت گرفت؛

ذخیره ۱۶۰ میلیون مترمکعب آب در سدهای استقلال و شمیل و نیان

استاندار هرمزگان از ذخیره 160 میلیون مترمکعب آب در سدهای استقلال و شمیل و نیان در پی بارش‌های اخیر خبر داد.

ذخیره 160 میلیون مترمکعب آب در سدهای استقلال و شمیل و نیان

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، «فریدون همتی» شامگاه گذشته با اشاره به بازدید انجام شده از سدهای استقلال و شمیل و نیان اظهار داشت: در پی بارش های اخیر این سد ها میزان قابل توجهی آب گیری داشته‌اند.

وی در ادامه افزود: از این میزان آب حدود 100 میلیون مترمکعب در سد استقلال میناب و 60 میلیون مترمکعب در سدهای شمیل و نیان ذخیره شده است.

استاندار هرمزگان بیان داشت: استفاده از آب ذخیره شده در سدهای استقلال میناب و شمیل و نیان برای تغذیه دشت های پایین دست، چاه ها و همچنین تامین آب مورد نیاز کشاورزان این مناطق از اولویت‌ها و رویکردهای مهم در استان است.

همتی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت تولید و اشتغال بخش کشاورزی باید شرایط پایداری را برای فعالیت کشاورزان در استان فراهم کنیم و در این راستا از آب سدها برای رفع دغدغه آنان استفاده خواهد شد.

وی ادامه داد: در همین راستا رویکرد ما راه‌ اندازی کامل آب شیرین کن ها و استفاده از آنها جهت تامین آب شرب شهرستان های بندرعباس و بندرخمیر است.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان بیان داشت: در این راستا به طور تدریجی از میزان مصرف آب سدهای استقلال میناب و شمیل و نیان برای تامین آب شرب بندرعباس و بندرخمیر کاهش خواهد یافت.

همتی تصریح کرد: پیگیری های جدی جهت تسریع در تکمیل آب شیرین کن ها و تامین تجهیزات آن ها در حال انجام است و امیدواریم به ‌سرعت بتوانیم آب شرب بندر عباس و بندرخمیر را به طور کامل از طریق آب شیرین کن ها تأمین کنیم.

استاندار هرمزگان تاکید کرد: با این وجود خطوط آبرسانی از سدهای استقلال میناب و شمیل و نیان به بندرعباس و بندرخمیر در راستای پدافند غیرعامل و استفاده از آن برای شرایط خاص جهت تامین آب شرب با کیفیت و مناسب باید ترمیم و به خوبی نگهداری شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه