English

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کردستان:

سال گذشته شاهد احتکار خانگی داروها بودیم/بایستی مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک ها کنترل شود

معاون غذا و دارو دانشکاه علوم پزشکی کردستان گفت: ما سال گذشته شاهد احتکار خانگی داروها بودیم و برای جلوگیری از این کار صدور حواله را برای دریافت‌کننده داروها در دستور کار قرار دادیم.

سال گذشته شاهد احتکار خانگی داروها بودیم/بایستی مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک ها کنترل شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، بابک قطبی اظهار داشت: ماقبل از تحریم ها هم همیشه بین 15 تا 30 قلم کمبود دارویی داشتیم و در حال حاضر هم به همین تعداد کمبود داریم اما شکل و نوع داروها فرق کرده است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در حال حاضر ما کمبود دارویی را به‌روز و در طی 24 ساعت در تمام شهرهای استان رصد کرده و موظف هستیم به‌صورت هفتگی و با توجه به حساسیتی که  ریاست محترم دانشگاه در این زمینه‌دارند گزارش دهیم تا در اسرع وقت کمبود های دارویی جایگزین بشود.

وی عنوان نمود: ما شاهد احتکار خانگی داروها بودیم و برای جلوگیری از این کار صدور حواله را برای دریافت‌کننده داروها در دستور کار قراردادیم به‌طوری‌که در طی سال 97 تعداد 1008 حواله جهت داروهایی مثل مادوپال و ... صادر نموده تا دارو به دست مصرف‌کننده برسد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کردستان در رابطه با بیماران صعب‌العلاج هم اظهار کرد: که یک میلیارد و پانصد و هفتاد و نه میلیون تومان به بیماران صعب‌العلاج کمک کردیم و 60 درصد، 70 درصد و گاها تا 100 درصد نسخه را بر اساس شرایط به بیمار بازپرداخت کرده‌ایم.

 قطبی به سامانه 190 هم اشاره کرد و افزود: در زمینه مصرف و اطلاع‌رسانی داروها 539 تماس و در زمینه داروهای کمیاب و نایاب 395 تماس داشته‌ایم. در سال‌های آینده مقاومت آنتی‌بیوتیکی غیرقابل‌جبران خواهد بود و بایستی مصرف خودسرانه این آنتی بیوتیک ها کنترل شود.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کردستان در ادامه سخنان خود گفت: در استان کردستان 19 شرکت توزیع‌کننده دارو و تعداد 170 داروخانه در سطح استان و 65 داروخانه فعال در شهرستان سنندج وجود دارد. ما تا پایان بهمن‌97 حدود 1100 بازرسی را از داروخانه‌ها و شرکت‌های توزیع‌کننده دارو انجام داده‌ایم.

وی همچنین از بهره‌برداری از اتاق تمیز در بیمارستان توحید در 26 اسفند سال گذشته و اجرای خدمات تلفیق دارویی در بیمارستان‌ها خبر داد؛ و گفت: در بحث اقدامات نوروزی نیز بازرسی از بیمارستان‌ها به‌منظور آمادگی جهت ارائه خدمات دارویی انجام شده است.

قطبی در پایان اظهار داشت: در طی 875 فقره بازدید از عطاری‌ها و باشگاه‌های ورزشی در سال97  با مشارکت اداره کل ورزش و جوانان کردستان 65 قلم کالای قاچاق و غیرمجاز در این بازرسی‌ها کشف و امحا گردید و 6 فقره پرونده در این ارتباط تشکیل و به محاکم قضایی ارجاع داده شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی