English

فرماندار بیله سوار خبرداد:

پیشرفت ۸۰ درصدی پروژه پایاب خدا آفرین/ افزایش صادرات پایانه مرزی بیله سوار

فرماندار شهرستان بیله سوار از پیشرفت فیریکی 80 درصدی پروژه پایاب خدا آفرین خبرداد.

پیشرفت 80 درصدی پروژه پایاب خدا آفرین/ افزایش صادرات پایانه مرزی بیله سوار

حسن قبادی در گفتگو باخبرنگار خبرگزاری موج اردبیل، با اشاره به پیشرفت فیریکی پروژه پایاب خداآفرین اظهارکرد:پروژه پایاب خدا آفرین ۸۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با افتتاح و بهره برداری از این پروژه  انقلابی در توسعه  مغان رخ خواهد داد.

وی افزود: برای اجرای این پروژه عظیم با اذن رهبر معظم انقلاب   از محل صندوق توسعه ملی و با سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلار  به شبکه آبیاری و زهکشی خداآفرین که یکی از پروژه‌های عظیم شمال استان اردبیل و ملی بوده اختصاص یافته است.

فرماندار شهرستان بیله سوار با توجه پیشرفت فیزیکی این پروژه را قبل از دولت تدبیر و امید ۱۷ درصدی عنوان کرد و گفت: این پروژه ملی در حال حاضر ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد اظهار امیدواری کرد در صورت تکمیل اراضی پایاب خداآفرین باید از ظرفیت کارآفرینان و سرمایه گذاران در جهت اشتغال مولد و پایدار و ایجاد کشت و صنعت های متعدد در جهت ترویج کشاورزی و دامداری صنعتی استفاده کرد.

قبادی  به ظرفیت ها و پتانسیل‌های آب و خاک در مغان و به ویژه  شهرستان بیله‌سوار اشاره کرد و توضیح داد:بیشترین سهم فعالیت پروژه پایاب سد خداآفرین در شهرستان بیله‌سوار است.

 وی افزود: شهرستان بیله سوار در آینده به قطب تولید و کشت محصولات با ارزش افزوده بالاو آینده‌ای روشن درحوزه کشاورزی و توسعه صنایع تبدیلی در انتظار شهرستان بیله سوار خواهد بود.

تردد یک میلیون و 500 هزار از پایانه مرزی بیله سوار

رئیس شورای اداری شهرستان بیله سوار  در ادامه در خصوص میزان مسافرت‌های داخلی و خارجی انجام گرفته از طریق پایانه مرزی این شهرستان افزود: تاکنون یک میلیون و ۵۰۰ هزار تردد از طریق مرز بیله‌سوار انجام پذیرفته است.

قبادی با توجه با اینکه فعالیت گمرک بیله سوار مغان از اردیبهشت امسال 24 ساعته شده است افزود: صادرات محصولات از گمرک بیله سوار امسال با افزایش و واردات با کاهش همراه بوده است.

وی بیان کرد: در ۱۱ماه گذشته حدود ۲۰ واحد تولیدی راکد فعالیت خود را از سر گرفته و به  چرخ تولید بازگشته‌است .

نماینده دولت در شهرستان مرزی بیله سوارهمچنین از ثبت ملی فسیل ماموت یافت شده در شهرستان بیله سوار خبرداد و افزود: ثبت ملی فسیل انجام گرفته و فعالیت برای ثبت جهانی را آغاز کرده ایم .

وی اضافه کرد: این شهرستان و استان به لحاظ وجود بقایای قدیمی‌ترین دوره‌های زمین‌شناسی  از جمله مناطق بکر و ناشناخته ایران و آذربایجان محسوب می‌شود.

قبادی با اعلام اینکه شهرستان  بیله سوار رتبه برتر استانی تولید گندم را کسب کرده است، گفت:  این شهرستان با تولید ۳۰۰هزار تن گندم مقام نخست تولید گندم در استان را به دست آورده است.

فرماندار بیله سوار گفت : شهرستان مرزی بیله سوار در اجرای طرح کارورزی بسته اشتغال فراگیر در رتبه اول استان اردبیل را کسب کرده است .

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • شیخی

    فرماندار دوست داشتنی وجوان فعلی از عواید گمرک برای شهروشهرداری نیز گزارش ارایه نمایند و در مورد هنگ مرزی شدن بیله سوار و پیگیری آن توضیح دهند

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه