English

اخطاریه شماره ۵ هواشناسی هرمزگان؛

ناپایداری جوی تا چهارشنبه ادامه دارد/ارتفاع امواج در خلیج فارس به ۲ متر می‌رسد

اداره کل هواشناسی هرمزگان نسبت به شرایط دریایی هشدار داد و عنوان کرد: شرایط جوی دریایی از یکشنبه تا چهارشنبه، سبب طوفانی شدن دریا خواهد شد .

ناپایداری جوی تا چهارشنبه ادامه دارد/ارتفاع امواج در خلیج فارس به 2 متر می‌رسد

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، با توجه به شرایط ناپایدار جوی اداره کل هواشناسی هرمزگان اقدام به انتشار اخطاریه نموده است.

در این اخطاریه ضمن اشاره به تقویت موج فعال جنوبی روی جنوب کشور و استان هرمزگان آمده است در روز های یکشنبه و دو شنبه (26 و 27 اسفندماه) شاهد ناپایداری جوی قابل ملاحظه‌ای در استان هرمزگان خواهیم بود.

بر اساس این پیش‌بینی طی روزهای یکشنبه و دوشنبه، در اکثر نقاط استان، شاهد رگبارباران به همراه رعد و برق خواهیم بود که این موضوع آبگرفتگی معابر عمومی را در پی خواهد داشت. این ناپایداری‌ها در مناطق مستعد از جمله مناطق شرقی و مناطق دریایی، گاه با وقوع تگرگ و تند باد لحظه ای، طغیان رودخانه‌های فصلی و سیلابی شدن مسیلها  همراه خواهد شد.

همچنین اداره کل هواشناسی هرمزگان نسبت به شرایط دریایی هشدار داده و عنوان کرده است که شرایط جوی دریایی از یکشنبه تا چهارشنبه، سبب طوفانی شدن دریا خواهد شد .

براساس این اخطاریه از روز یکشنبه تا اوایل دوشنبه شاهد وزش شدید باد جنوب شرقی و بروز تند باد لحظه‌ای خواهیم بود که سرعت آن گاهی به بیش از ۴۵ کیلومتر در ساعت می‌رسد و از روز دوشنبه تا چهارشنبه وزش تند باد شدید شمال غربی که سرعت آن گاهی به بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت می رسد؛ سبب طوفانی شدن دریا می‌شود که در این مدت ارتفاع موج در خلیج فارس نیز به بیش از ۲۰۰ سانتیمتر خواهد رسید.

در پایان این اخطاریه اداره کل هواشناسی هرمزگان توصیه شده است:  با عنایت به ناپایداری جوی و دریایی قابل ملاحظه از یکشنبه تا چهارشنبه ضروری است که تمهیدات لازم صورت پذیرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی