English

ناوگروه ۶۰ اطلاعاتی، عملیاتی و آموزشی نداجا به کشور بازگشت

ناو گروه 60 اطلاعاتی، عملیاتی و آموزشی نداجا بعد از گذشت52 روز و طی مسافت 5600 مایل دریایی و حضور در بنادر کلمبو کشور سریلانکا و مسقط کشور عمان صبح امروز به کشور بازگشت.

ناوگروه 60 اطلاعاتی، عملیاتی و آموزشی نداجا به کشور بازگشت

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، مراسم استقبال از  ناوگروه 60 اطلاعاتی، عملیاتی و آموزشی نداجا  متشکل از ناوشکن بایندر، ناو لجستکی لاوان و ناو لجستیکی بوشهر  در منطقه یکم امامت نداجابرگزار شد.

همتی

در حاشیه برگزاری مراسم استقبال از ناوگروه 60  نداجا دکتر همتی استاندار استان هرمزگان گفت: حضور در آب های دور توسط ناوگان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نشان دهنده عزت مردم ایران و اقتدار نیروهای مسلح می باشد.

وی خاطر نشان کرد: امروز مردم ایران با آرامش در سواحل و مرزهای آبی این سرزمین متمدن و کهن زندگی می کنند که این آرامش به دلیل داشتن یک نیروی دریایی مقتدر است که این نیروی دریایی با صلابت باعث برافراشته شدن پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران در آب های دور دست و حفظ منافع کشور ایران در عرصه های بین المللی شده است.

تاشک

در ادامه این مراسم دریادار دوم «افشین تاشک» فرمانده قرارگاه ناوگان جنوب نداجا گفت: در راستای اجرایی شدن منویات و فرمایشات رهبری مبنی بر راهبردی بودن نیروی دریایی ارتش، گسترش حوزه ماموریت و مبارزه با پدیده شوم دزدی دریایی نیروی دریایی ارتش از سال 88 تا به امروز با اعزام60 ناوگروه موفق به حفظ و حراست از منافع نظام جمهوری اسلامی ایران در آب های دور دست، اسکورت 6000 هزار نفتکش و توسعه دیپلماسی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: به اهتزاز درآوردن پرچم  ملی مذهبی نظام مقدس  جمهوری اسلامی ایران، ارائه توان عملیاتی نیروی دریایی ارتش در محدوده آب های دور دست و بین المللی، آشنا نمودن دانشجویان با سامانه های موجود در یگان های شناور، انتقال پیام صلح و دوستی به کشورهای منطقه، تامین امنیت تردد کشتی های تجاری و نفتکش با خط مشی گرفتن از امام حسین(ع)  از مهمترین اهداف این ناوگروه بوده است.

ناو گروه 60

شایان ذکر است ناوگروه 61 اطلاعاتی عملیاتی نداجا متشکل از ناوشکن سبلان و ناو  لجستیکی بندرعباس جهت به احتزاز در آوردن پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران درپهنه آب های بین الملل به ماموریت دریانوردی اعزام شد.

به گزارش موج، ناو گروه 60 اطلاعاتی، عملیاتی و آموزشی نداجا بعد از گذشت52 روز و طی مسافت  5600 مایل دریایی و حضور در بنادر کلمبو کشور سریلانکا و مسقط کشور عمان صبح امروز به کشور بازگشت.

استقبال از ناو گروه 60 نداجا

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه