English

معاون وظیفه عمومی استان یزد؛

فعالیت مشمولین غایب در ارگانهای دولتی و خصوصی ممنوع است

معاون وظیفه عمومی استان یزد گفت: کسانی که به نحوی مشمولین غایب را در موسسات دولتی و غیر دولتی از قبیل کارخانه ها، شرکت ها، آموزشگاه ها، کارگاه ها، بنگاه ها، مغازه ها و تعمیرگاه ها، به کارگیری نمایند، توسط نیروی انتظامی، وزارتخانه های تعاون،کار و رفاه اجتماعی و صنعت،معدن و تجارت شناسایی و به محاکم صالحه قضائی معرفی می شوند.

فعالیت مشمولین غایب در ارگانهای دولتی و خصوصی ممنوع است

به گزارش خبرگزاری موج یزد، تقی منصوری معاون وظیفه عمومی استان یزد با اشاره به ممنوعیت استفاده از مشمولان در کارخانه ها و کارگاه ها بدون داشتن معافیت دائم گفت: طبق ماده 62 قانون وظیفه عمومی استخدام مشمولان به طور کلی در وزارتخانه ها، موسسات وابسته به دولت، کارخانه ها، کارگاه ها و موسسات خصوصی بدون داشتن معافیت دائم ممنوع است.

سرهنگ منصوری تصریح کرد: طبق ماده 63 قانون وظیفه عمومی، استخدام کننده یا استخدام کنندگان مشمولین غایب در وزارتخانه ها، موسسات دولتی و وابسته به دولت و نهادها برای هر یک از افراد اول و دوم به کسر نصف حقوق از شش ماه الی یک سال و در صورت تکرار سه مورد یا بیشتر به انفصال دائم از خدمت توسط دادگاه صالحه محکوم خواهند شد.

وی افزود: در این ماده آمده است، کسانی که به نحوی مشمولین غایب را در موسسات دولتی و غیر دولتی از قبیل کارخانه ها، شرکت ها، آموزشگاه ها، کارگاه ها، بنگاه ها، مغازه ها و تعمیرگاه ها، به کارگیری نمایند، توسط نیروی انتظامی، وزارتخانه های تعاون،کار و رفاه اجتماعی و صنعت،معدن و تجارت شناسایی و به محاکم صالحه قضائی معرفی می شوند و مجازات اینگونه افراد برای بار اول هزینه سالانه یک سرباز و برای بار دوم و بیشتر هزینه سالانه سه سرباز است.

سرهنگ منصوری ادامه داد: برابر ماده 58 قانون خدمت وظیفه عمومی، مشمولین خدمت وظیفه عمومی که برای رسیدگی و یا اعزام جهت طی دوره ضرورت احضار می شوند چنانچه در مهلت یا موعد مقررخود را معرفی نکنند همچنین مشمولینی که معافیت موقت دریافت داشته اند و پس از انقضاء مدت اعتبار ظرف یک ماه برای تجدید رسیدگی خود را معرفی نکنند غایب شناخته می شوند پس از معرفی یا دستگیری در صورتی که طبق مقررات این قانون قادر به خدمت و بلامانع تشخیص داده شوند به خدمت اعزام می گردند.

منصوری افزود: مشمولانی که مدت غیبت اولیه آنان در زمان صلح تا سه ماه و در زمان جنگ تا پانزده روز باشد سه ماه اضافه خدمت و چنانچه مدت غیبت اولیه آنان در زمان صلح بیشتر از سه ماه و در زمان جنگ بیش از پانزده روز باشد به شش ماه اضافه خدمت تنبیه می گردند.

وی ادامه داد: مشمولینی که مدت غیبت اولیه آنان در زمان صلح از یکسال ودر زمان جنگ از دوماه تجاوز نماید علاوه بر اعمال اضافه خدمت مذکور در بند 1 فراری محسوب می شوند و به مراجع قضائی معرفی می گردند.

معاون وظیفه عمومی انتظامی استان یزد در خاتمه خاطرنشان کرد: مشمولان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص قوانین وظیفه عمومی از سامانه های خدمات الکترونیک سازمان وظیفه عمومی از قبیل تلفن گویا به شماره 096480، پیامک به شماره 110206010 و یا پایگاه اطلاع رسانی سازمان در سایت پلیس به نشانی vazifeh.police.ir مراجعه کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه