English

فرمانده انتظامی شهرستان بافق؛

محل کسب خود را در اختیار افراد نابالغ و کم تجربه نگذارید

فرمانده انتظامی شهرستان بافق به صاحبان اصناف گفت: محل کسب خود را در اختیار افراد نابالغ و کم تجربه نگذارید زیرا آن ها زودتر اغفال می شوند و افرادی را که به عنوان کارگر، شاگرد و نگهبان انتخاب می کنید مورد شناسائی قرار دهید.

محل کسب خود را در اختیار افراد نابالغ و کم تجربه نگذارید

به گزارش خبرگزاری موج یزد، سرهنگ محمد کمالی فرمانده انتظامی شهرستان بافق در راستای پیشگیری از سرقت محل کسب اصناف به آنها هشدار داد و گفت: چنانچه از آژیر خطر استفاده می کنید محل نصب آن را طوری انتخاب کنید که سارقان نتوانند آن را به سهولت تشخیص دهند.

وی افزود: درب های ورودی مغازه را از نوع کرکره ای مشبک کنید و شب هنگام نیز محل کسب از روشنایی کافی برخوردار باشد و مغازه هایی که از در آهنی و شیشه ای به طور همزمان استفاده می کنند برای بالا بردن ضریب اطمینان هر دو را قفل کنند.

سرهنگ کمالی با تأکید بر جوش دادن چند میله محافظ برای راه های کانال کولر پشت بام، تصریح کرد: در مواقع تعطیلات چند روزه، حتما بین تعطیلات به مغازه سرکشی و قفل ها را بازدید کنید و سعی کنید از قفل های سوئیچی استفاده کنید زیرا قفل های معمولی به سهولت با قیچی بریده می شود.

این مقام انتظامی ادامه داد: در صورتی که از قفل های آویز استفاده می کنید آن را طوری نصب کنید که محل نصب قفل تا زمین حدود 31 سانتیمتر فاصله داشته باشد و چنانچه در مجاورت یا پشت مغازه شما ملک مخروبه ای وجود دارد دیوارهای مغازه را با آهن و بتون محکم و غیر قابل نفوذ کنید.

وی یادآور شد: پول نقد بیش از حد معمول را در مغازه نگهداری نکنید و آن را سریع به بانک بسپارید و هنگامی که مشتری داخل مغازه است به هیچ عنوان محل را ترک نکنید.

سرهنگ کمالی ادامه داد: محل کسب خود را در اختیار افراد نابالغ و کم تجربه نگذارید زیرا آن ها زودتر اغفال می شوند و افرادی را که به عنوان کارگر، شاگرد و نگهبان انتخاب می کنید مورد شناسائی قرار دهید و برای اطمینان بیشتر چند تن از اقوام آنان را نیز شناسائی کنید و قبل از حصول اطمینان از صفات شاگرد مغازه، از تحویل دادن کلید مغازه بخصوص کلید گاوصندوق به وی خودداری کنید.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه درب مغازه های طلافروشی را با تورهای سیمی محفوظ کنید، افزود: دیوارها، سقف و کف مغازه های طلافروشی را نیز با میل گرد و بتون به قطر حدود 21 سانتیمتر محصور کنید و در مواقع تعطیل، طلا و جواهرات را از روی ویترین جمع آوری و داخل گاوصندوق بگذارید.

کمالی ادامه داد: از خرید اموال، اشیاء و جواهرات بدون فاکتور و مدارک کافی از افراد ناشناس خودداری و موضوع را به کلانتری اطلاع دهید و در حضور مشتری ناشناس به منظور آوردن بعضی اجناس مورد تقاضای وی به پستو و یا قسمت انتهای مغازه خود نروید و در صورتی که مشتری ناشناس اقلام خریداری شده را زمین ریخته و وانمود می کند که احتیاج به کمک دارد بیشتر مراقب مغازه و دخل خود باشید.

فرمانده انتظامی شهرستان بافق از اصناف خواست: از چیدن اجناس و اشیاء کم حجم که احتمال سرقت آنها وجود دارد در خارج از مغازه خودداری و وجوه نقد خود را به اندازه نیاز روزانه در جای مطمئن نگهداری کنند و به کارگران و خدمه خود اجازه ندهند که دیگران را به عنوان دوست وهمشهری به محل کار بیاورند.

فرمانده انتظامی شهرستان بافق در پایان خاطرنشان کرد: در صورت امکان از اقلام و اموال گران بهای خود عکس داشته باشید و در صورتی که مراجعه کننده زمینه ای فراهم نماید تا صاحب مغازه حتی برای لحظه ای مجبور به ترک مغازه شود مغازه دار باید یک نفرمورد اعتماد را به جای خود بگمارد زیرا ممکن است همدست سارق در غیاب صاحب مغازه اقدام به دخل زنی کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه