English

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خبرداد؛

آمادگی مراکز درمانی هرمزگان برای خدمت به مسافران نوروزی/افزایش ۱۴ پایگاه سلامت و ۴ پایگاه اورژانس

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: خدمات درمانی در بیمارستانها و مراکز درمانی هرمزگان در تعطیلات نوروز همانند گذشته اما با حساسیت ویژه با توجه به افزایش بار مراجعین، و حضور گردشگران و مسافرین نوروزی صورت می گیرد.

آمادگی مراکز درمانی هرمزگان برای خدمت به مسافران نوروزی/افزایش 14 پایگاه سلامت و 4 پایگاه اورژانس

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، عبدالله غریب زاده افزود: در ایام تعطیلات نوروز تمام رشته های تخصصی در سراسر استان حضور خواهند داشت و هیچ گونه کمبودی در خصوص نیروی انسانی متخصص در بیمارستان های هرمزگان نخواهیم داشت و مراجعین به مراکز درمانی خدمات خود را همانند سایر ماهها و روزهای سال دریافت خواهند کرد.

وی ابراز کرد: برنامه ریزی های لازم در خصوص شیفت های مدیریتی و بیمارستانی انجام شده است و خدمات درمانی در هرمزگان بصورت 24 ساعته همانند سالهای قبل انجام خواهد شد.

غریب زاده اظهار داشت: 14 ایستگاه سلامت در (بندرعباس، حاجی آباد، قشم، بندرلنگه، میناب، بندرخمیر، جاسک، سیریک، رودان، بستک، و پارسیان) و 4 پایگاه موقت اورژانس جاده ای جدید در قشم و پهل بندرخمیر با 98 نیروی تکنسین فوریتهای پزشکی خدمات در دسترس و با کیفیت را به هموطنان و میهمانان نوروزی ارائه خواهند داد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تصریح کرد: در راستای تدوین برنامه عملیاتی و دستورالعمل های مرتبط با استقرار و انجام عملیات در طرح نوروزی سال 98 تعداد 73 پایگاه فعال اورژانس جاده ای، 84 دستگاه آمبولانس با تجهیزات پزشکی (6دستگاه آمبولانس مجهز به کد 247)، 2 فروند شناور دریایی فوریتهای پزشکی، یک فروند آمبولانس هوایی، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس مستقر در بندرعباس، 11 مرکز پاسخگو تلفن 115 در استان بصورت شبانه روزی و 470 پرسنل ستادی و عملیاتی در ایام طرح سلامت نوروزی در استان فعالیت می کنند.

وی اقدامات واحد EOC حوزه اورژانس را کشیک 24 ساعته مرکز هدایت عملیات بحران، رصد حوادث ویژه در استان، فعال بودن سامانه هشدار سریع دانشگاه، جمع آوری آمار و اطلاعات حوادث ویژه و ثبت در سامانه کشوری و فعال بودن ارتباطات بین پایگاهها، مرکز پیام و سازمانهای همکار در حوزه مدیریت بحران با (بی سیم، تلفن ماهواره ای، اینترنت، تلفن و سیستم پیامکی) عنوان کرد.

غریب زاده با اشاره به فعال بودن مرکز پایش مراقبت های بالینی دانشگاه (MCMC) در ایام نوروز گفت: این مرکز بصورت شبانه روزی فعال می باشد و اقداماتی از جمله ثبت و پیگیری شبانه روزی شکایات مردمی از طریق سامانه 190، پایش وضعیت مادران پرخطر در استان، پایش روزانه (سه نوبت) وضعیت تخت های ویژه در سطح بیمارستانهای استان و هماهنگی جهت انتقال بیماران بد حال، توزیع بیماران بین بیمارستانها در استان، برقراری تلکنفرانس بین بیمارستانهای مبدا و مقصد در سطح استان و خارج استان و همچنین مانیتورینگ تصویری اورژانس بیمارستان های شهید محمدی، کودکان و میناب در این مرکز صورت می گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه