English

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان تشریح کرد

اقدامات منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان

شهردارمنطقه 10اصفهان اظهار کرد: منطقه 10 اصفهان به دلیل شرایط ویژه از مناطق خوب اصفهان محسوب می شود وبعد از منطقه 8اصفهان دارای بالاترین جمعیت در بین سایر مناطق استان اصفهان است.

اقدامات منطقه 10 شهرداری اصفهان

حمید شهبازی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان گفت: وجود مساجد گسترده، حسینه ها،خیریه ومراکز درمانی از  سرمایه های ما  در منطقه 10 محسوب می شود اما مهمترین سرمایه ما " منابع انسانی"در این منطقه است بایدبه عنوان بزرگترین قابلیت سعی کنیم آن را به کار بگیریم.

وی در خصوص محرومیت زدایی از منطقه 10 اصفهان به خصوص محله "حصه" گفت: منطقه هسه که از مناطق محروم منطقه 10محسوب می شودکه به دلیل حاشیه نشینی و وجود سکونت گاه های غیر رسمی که از سالیان گذشته در آن منطقه شکل گرفته محل سکونت اقشار محروم قرار گرفته وهمچنین بخش عمده ساکنان حصه جنوبی نیز غیر ایرانی هستند واین وظیفه ما را در قبال این منطقه بیشتر خواهد کرد باید تلاش کنیم که در مدتی که ما در شهرداری  اصفهان حضور داریم  چهره محرومیت را از منطقه 10اصفهان بزداییم واین یکی از تأکیدات دکتر نوروزی است.

مدیر منطقه 10 شهرداری اصفهان افزود: در این راستا در ماه  گذشته و همچنین دوره مدیریت قبلی معابر محله حصه کاملا آسفالت شد و با همکاری دیگر نهادها از جمله بسیج اتفاقات خوبی از جمله حمایت از خانواده های بی سرپرست وبد سرپرست شد.

پیشرفت 70 درصدی فرهنگسرای حصه

شهبازی بیان کرد: پروژه تأسیس فرهنگسرای حصه نیز یکی از اقدامات مهم دیگر  در جهت محرومیت زدایی در این ناحیه بود که تا امروز حدود 70درصد پیشرفت فیزیکی داشته است ما در حصه محرومیت یا پایین بودن سطح امکانات وخدمات عمومی داریم واز طرف دیگر منطقه 10 با یک سری آسیب ها و چالش های اجتماعی در حوزه های مختلف مواجه است که باید برطرف شود واین فرهنگسرا می تواند در این راستا مؤثر واقع شود.

فرهنگسرای حصه

وی گفت: برآوردی که برای تأسیس فرهنگسرای پیش بینی شده 3میلیارد تومان بود تا امروز حدود 2میلیارد هزینه داشته است وامیدواریم تا 3ماهه اول سال 98به بهره برداری برسد وبا همکاری سازمان های مردم نهاد سعی می کنیم در حوزه  آسیب های اجتماعی و  فرهنگی اتفاقات خوبی بیفتد.

مدیر منطقه 10 شهرداری اصفهان گفت: بعضی از نواحی منطقه 5 ازجمله هسه جز بافت فرسوده شهری محسوب می شود ویکی از پروژه هایی که دولت و شهرداری روی آن تأکید دارد باز آفرینی وساماندهی بافت ناکارآمد شهری است وبه دنبال این هستیم که یک تغییراتی را در کالبد منطقه حصه ایجاد کنیم و شهروندانی که در این منطقه زندگی می کنند را در حوزه های مختلف فعال کنیم.

شهبازی در خصوص پروژه های عمرانی گفت: شاخص ترین پرژه عمرانی پروژه "رینگ چهار" یا همان حلقه حفاظتی رینگ  چهارم است ودر این راستا ما تقاطع غیر همسطحی در بزرگراه شهید اردستانی در حال احداث داریم.

وی افزود: برای کاهش بار ترافیکی رینگ سوم واینکه در بزرگراه شهید اردستانی به ویژه منطقه 14نیاز مند اقداماتی بود که ماشین های سنگین از محدوده قانونی شهر عبور نکنند این رینگ شروع به کارکرده ویکی از تأکیدات دکتر نوروزی وشورای اسلامی شهر اصفهان این است که این طرح تا پایان سال 99به سرانجام برسد .

مدیر منطقه 10 شهرداری اصفهان گفت:این تقاطع غیر همسطح نزدیک 270 هزار متر آزادسازی داشت که این  اقدام نیز هزینه بر وزمان بر است و به دلیل اینکه که کاربری  بسیاری از این زمین ها کشاورزی بود کار آزاد سازی مشکل تر بود اما انصافا در اجرای این پروژه شهروندان همکاری بی نظیری داشتند تا امروزعملیات عمرانی این پرژه 16درصد پیشرفت فیزیکی داشته ودکتر نوروزی قول دادند که ظرف 10 ماه عملیات عمرانی آن به پایان برسد.

شهبازی تصریح کرد:پروژه آتش نشانی شهرک افشانی، پروژه مشارکتی ورزشگاه روباز، خانه کودک استاد همایی، حداث خیابان هفت تیر، از دیگر پرژه های عمرانی در این منطقه است.

وی در ادامه از مشکلات پیش روی اجرای شهرداری ها را تأمین منابع مالی دانست وافزود: عموما شهرداری ها با این مشکل را داشته باشند،اما در اجرای پرژه ها ما مشکل چندانی نداریم  فقط ممکن است در طول اجرای پرژه اشکلاتی در زندگی روزمره مردم آن  منطقه در یک مقطعی به وجود بیاید ما از مردم تقاظا داریم مثل همیشه همراهی کند تا سرعت وپیشرفت پروژه بیشتر شود.

شهبازی ادامه داد: از رسانه ها تقاضا داریم که  ارتباط مستقیم ومستمر ما را با شهروندان محیا کنند ما می خواهیم شهروندانی مطالبه گر داشته باشیم شهروندان مسائل ومشکلاتشان را با ما در میان بگذارند وپیگیر رفع آنها باشند.

وی گفت: اگر در خواست ها وتوقعات آنها در حد ظرفیت ما باشد مسلما ما با آغوش باز پذیرا هستیم وتلاش  می کنیم که این مشکلات را رفع کنیم.

وی خاطر نشان کرد: شایدامروزه مردمی ترین وعمومی ترین دستگاه شهرداری باشد که بیش از 300نوع خدمات انجام می دهد ومردم در جای جای زندگی خود شاهد این خدمات هستند شاید مجموعه شهرداری قابل دسترس ترین وپاسخگوترین دستگاه باشد.

شهبازی بیان داشت:  ما باید به دنبال سرمایه گذار ومشارکت بخش خصوصی باشیم ما باید به سمت افزایش فعالیت بخش خصوصی باشیم و بستر را فراهم کنیم که بخش خصوصی با یک آرامش خاطر وبرنامه ریزی بهتری این موضوع را به انجام برساند اگر ما مشارکت داشته باشیم وجهت رفع مشکلات مردم از سرمایه بخش خصوصی استفاده کنیم بسیار مهم است.

مدیر منطقه 10 شهرداری اصفهان گفت: در منطقه 10 شهرداری اصفهان تیمی در کنار ما به مطالعه قابلیت های ما برای سرمایه گذاری می پردازد، سرمایه گذار باید بداند که کجا سرمایه گذاری کند، ما به دنبال طراحی پرتابل سرمایه گذاری ویژه منطقه 10 هستیم که اطلاعات مورد نیاز سرمایه گذاران را در اختیاران آنان قرار دهد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • جانباز

    باسلام وخسته نباشیدخیابان شهیدرضایی که جدیدافتتاح کرده ای تکمیل نشده وتمام وسیله نقلیه درکوچه ۴رفت وآمدمیکنند بخدا ماتاصبح وسیله نقلیه ماشین وموتوربا سرعت زیادتردد میکنندشما تا چند نفرکشته نشوند فکری به این خیابان نمی کنید اصلا به فکرمردم هستی ما نامه مینویسیم به کامران وآقای فولادگر ومیگویم کاررابه کاردان بدهیدمردم بخدا عذاب میکشند

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه