English

معاون حفاظت امور اراضی منابع طبیعی استان یزد اعلام کرد:

اختصاص ۳۵۰ هکتار از اراضی منابع طبیعی به طرح های غیر کشاورزی در یزد

در زمینه واگذاری اراضی منابع طبیعی برای اجرای طرح‌های غیرکشاورزی بیان کرد: امسال ۳۵۰ هکتار از اراضی منابع طبیعی به این قبیل طرح‌ها اختصاص یافته است.

اختصاص ۳۵۰ هکتار از اراضی منابع طبیعی به طرح های غیر کشاورزی در یزد

به گزارش خبرگزاری موج یزد، جعفر اسماعیلی معاون حفاظت امور اراضی منابع طبیعی استان یزد گفت: ماهانه به 200 استعلام برای بهره برداری از معادن توسط این اداره کل منابع طبیعی یزد پاسخ داده می شود.

اسماعیلی در زمینه واگذاری اراضی منابع طبیعی برای اجرای طرح‌های غیرکشاورزی نیز بیان کرد: امسال ۳۵۰ هکتار از اراضی منابع طبیعی به این قبیل طرح‌ها اختصاص یافته است.

رییس اداره کنترل و سیلاب منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد نیز اظهار داشت: امسال حدود ۱۰۰ میلیارد ریال از اعتبار صندوق توسعه ملی به بحث آبخیزداری در یزد اختصاص یافت که با این رقم، ۱۵ قرارداد منعقد و در ۵۳ نقطه استان پروژه‌های مختلف انجام شد.

ابوالقاسم مجیدنیا افزود: عمده این طرح‌ها مربوط به کنترل سیل و هدایت هرزآب‌ها و مربوط به ایجاد دیوار ساحلی، بند خاکی و … بوده است.

98 درصد از مساحت استان به وسعت هفت میلیون و 300 هزار هکتار را عرصه‌های منابع طبیعی به خود اختصاص داده است که 38 درصد عرصه‌ها به میزان بیش از 2 میلیون و 650هزار هکتار اراضی بیابانی را شامل می‌شود.

13 منطقه تحت فرسایش بادی در استان یزد شناسایی‌شده است که مساحتی افزون بر یک‌میلیون و 212 هزار هکتار را شامل می‌شود این کانون‌ها تقریباً در تمام شهرستان‌های استان پراکنده‌اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه