English

در ۱۱ ماهه سالجاری:

۱۸ نفر در حوادث رانندگی جاده ای جنوب استان جان باختند

مسئول عملیات پلیس راه استان اردبیل گفت: امسال 18 نفر در حوادث رانندگی جاده ای جنوب استان جان باختند که بیشترین آمار تلفات جاده ای این منطقه در جاده ارتباطی خلخال به فیروز آباد اتفاق افتاده است.

18 نفر در حوادث رانندگی جاده ای جنوب استان جان باختند

به گزارش خبر گزاری موج در اردبیل، سرهنگ عوض شفیعی امروز در جلسه شورای ترافیک خلخال اظهار کرد: امسال 18 نفر در حوادث رانندگی جاده ای جنوب استان جان باختند که بیشترین آمار تلفات جاده ای این منطقه در جاده ارتباطی خلخال به فیروز آباد اتفاق افتاده است.

وی از نصب و راه اندازی دوربین های هوشمند کنترل ثبت سرعت لحظه ای در 54 نقطه حادثه خیز استان اردبیل خبر داد و گفت: این کار جزیی از پروژه نصب 2 هزار دوربین کننترل سرعت در راه های کشور است که در استان بزودی اجرایی می شود.

مسئول عملیات پلیس راه استان اردبیل تصریح کرد:در حالی که در 11 ماه سال گذشته تلفات انسانی حوادث رانندگی در جاده های این استان 116 نفر بود این تعداد با 62 نفر افزایش امسال به 179 نفر رسیده است

شفیعی بیان کرد: با وجود تلاش های صورت گرفته برای کاهش حوادث رانندگی در سال های گذشته و دستیابی نسبی به این هدف در سه سال گذشته، افزایش آمار تلفات انسانی در سال جاری دور از انتظار بوده است که حوادث رانندگی در جاده های این استان امسال 54 درصد در مقایسه با زمان مشابه سال قبل افزایش یافته است.

شفیعی از تشکیل شورای راهبردی تصادفات رانندگی در استان خبر داد و گفت: این شورا با هدف کاهش 50 درصدی آمارحوادث رانندگی راه اندازی و وظیفه تمام دستگاه های اجرایی استان در آن مشخص شده است.

وی با بیان اینکه عوامل متعددی در وقوع حوداث رانندگی منجر به فوت در استان نقش دارد، افزود: با وجود افزایش عوامل بازدارنده از جمله حضور ماموران پلیس راه، افزایش جریمه رانندگی، ارتقای سطح ایمنی راه ها و نصب علایم راهنمایی و رانندگی کافی در جاده ها باز شاهد افزایش آمار تلفات انسانی در جاده های استان هستیم و خطای انسانی می تواند به عنوان یکی از عوامل مهم در وقوع این حوادث مطرح باشد

 مسئول عملیات پلیس راه استان اردبیل اضافه کرد: در حالی که در سال های گذشته شمال استان اردبیل بیشترین تلفات انسانی جاده ای را به خود اختصاص می داد اما آمار جدید نشان می دهد که حوادث رانندگی منجر به فوت در منطقه جنوب استان در حال افزایش است.

وی اظهار کرد: نصب دوربین در سه نقطه از راه اصلی خلخال به فیروزآباد از جمله این نقاط است و انتظار می رود با راه اندازی این دوربین ها بخشی از مشکل مربوط به حرک با سرعت غیر مجاز رانندگان برطرف شود.

شفیعی مسافت طولانی محل وقوع حوادث رانندگی با بیمارستان های بویژه در جاده اردبیل به سرچم را از جمله علل افزایش مرگ و میر ناشی از حوادث رانندگی دانست و افزود: در تلاش هستیم با راه اندازی 2 پایگاه فوریت های پزشکی و امداد و نجات جاده ای جمعیت هلال احمر این مشکل را برطرف کنیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی