English

نمایش ۱۴ قلم از اشیای تاریخی هرمزگان در موزه‌ی ملی ایران

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان گفت: برای نخستیم بار 14 قلم از اشیای تاریخی که در کاوش های باستان شناسی در هرمزگان کشف شده در موزه‌ی ملی ایران در معرض دید همگان قرار می‌گیرد.

نمایش 14 قلم از اشیای تاریخی هرمزگان در موزه‌ی ملی ایران

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، «رضا برومند» از نمایش 14 قلم از اشیای تاریخی بدست آمده از کاوش‌های باستان‌شناسی در هرمزگان خبر داد و افزود: این اشیا برای نخستین بار در موزه‌ی ملی ایران در معرض دید همگان قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه این آثار از فردا (چهارشنبه 14 اسفندماه) تا پایان فروردین ماه سال آینده در موزه‌ی ملی ایران به نمایش در می‌آیند، خاطر نشان ساخت: این اشیای تاریخی به مناسبت همایش سالانه باستان شناسی به نمایش گذاشته شده‌ است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان با بیان اینکه این اشیا شامل کوچکترین ظرف گلی، ابزار سفالی، ابزار سنگی، خنجر دوره اشکانی، ظروف سفالی است، اضافه کرد: این اشیا در کاوش‌های باستان شناسی در  محوطه‌های نخل ابراهیمی میناب، تم مارون رودان، شهر تاریخی حریره و همچنین بررسی و کاوش باستان شناسی در شهرستان حاجی آباد به دست آمده اند.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که نمایش این آثار تاریخی در موزه‌ی ملی ایران بتواند نقش موثری در معرفی تاریخ و فرهنگ استان هرمزگان داشته باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی