English

دبیر کانون تفکر سلامت اجتماعی دانشگاه یزد؛

چالش های خانواده به دلیل ضعف روابط خانواده است

دبیر کانون تفکر سلامت اجتماعی دانشگاه یزد گفت: چالش های مربوط به خانواده به دلیل ضعف روابط خانواده است و استواری این روابط، شاه کلید خانواده و دلیل رضایت اعضای خانواده محسوب می شود.

 چالش های خانواده به دلیل ضعف روابط خانواده است

به گزارش خبرگزاری موج یزد، حسین افراسیابی دبیر کانون تفکر سلامت اجتماعی دانشگاه یزد در بیست و یکمین نشست اعضای کانون تفکر اجتماعی دانشگاه یزد مهمترین هدف آموزش خانواده را استواری روابط خانواده عنوان کرد و افزود: چالش های مربوط به خانواده به دلیل ضعف روابط خانواده است و استواری این روابط، شاه کلید خانواده و دلیل رضایت اعضای خانواده محسوب می شود.

همچنین وهاب امیری نماینده سازمان بهزیستی رویکردهای مختلف و جزیره ای در مراکز مشاور خصوصی، دولتی، دادگستری و بهزیستی و عدم توجه به واقعیتهای فرهنگی و بومی یزد در طرحهای بالادستی را از چالشهای حوزه آموزش خانواده عنوان کرد.

علی روحانی عضو هیات علمی دانشگاه یزد، پایداری و استمرار آموزش خانواده را مهم دانست و افزود: برنامه ریزی و تعریف طرحهای مرتبط با آموزش خانواده بایستی در بستر و شهر انجام شود تا مسائل فرهنگی در نظر گرفته شود.

همچنین عضو هیات علمی دانشگاه یزد، قوانین متعدد و موازی و رویکردهای متفاوت در سطح اجرا را از چالشهای حوزه خانواده برشمرد.

سمانه اسعدی با تاکید بر اینکه آموزشهای دیرهنگام تنها مرتبط با ازدواج نیستند، تصریح کرد: آموزش در سنین پایینتر نظیر آموزش مهارتهای زندگی در مدارس نیز وجود ندارد.

وی با یادآوری جابجایی ارزش و هدف در جامعه امروزی، اهداف آموزش خانواده را داشتن خانواده ای شاد، با رضایت زناشویی بالا و با رابطه والد فرزندی باکیفیت تعریف کرد.

دیگر عضو هیات علمی دانشگاه یزد نیز قوانین و نهادهای قانون گذار متعارض و موازی کار را از چالشهای حوزه آموزش خانواده برشمرد.

سعید عطار با تاکید بر اهمیت واقع بینانه بودن اهداف، تصریح کرد: جامعه با منطق و نظام طبیعی پیش می رود اما سیاستگذار براساس اهداف و راهبردهای خاص خود و درقالب مهندسی اجتماعی خواهان شکل دادن به جامعه است و در نهایت به دلیل در تعارض بودن اهداف با منطق جامعه، رسیدن به هدف غیر ممکن میشود.

همچنین سیدمحسن موسوی عضو هیات علمی دانشگاه یزد، تصریح کرد: آموزشهای دیرهنگام سبب شده است که نقش پیشگیرانه آموزش از بین برود.

وی با یادآوری سیاستهای اجرا شده در حزب کارگر مانند مسئولیت پذیری و خانواده دموکراتیک (برابری زن و مرد) عنوان کرد که اهداف و رویکردهای حوزه آموزش خانواده باید روشن و شفاف باشد.

حسین حاتمی نماینده سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد، اظهارداشت: دستگاههای مسئول در حوزه آموزش خانواده به صورت جدا و جزیره ای عمل می‌کنند و عدم هم افزایی و نبود مدیریت واحد، نقطه ضعف در حوزه آموزش خانواده به حساب می‌آید.

شکوه نیک نظر مدیر موسسه افق روشن فردا، با یادآوری تفاوت نیازها و انتظارات نسل کنونی، ارائه الگوهای نوین برای جوانان و مهارت آموزی از سنین پایین را الزامی دانست.

وی افزایش‌ مهارت و مسئولیت پذیری را از اهداف آموزش خانواده تعریف کرد و برطرف شدن نیازهای هرم مازلو افراد (نیازهای اولیه، امنیت، اقتصاد و نیازهای ارزشی) توسط اعضای خانواده را از دیگر اهداف آموزش خانواده عنوان کرد.

مجتبی ملک افضلی عضو هیئت علمی دانشگاه یزد، با اشاره بر اصل دهم قانون اساسی و تاکید این اصل بر آسان کردن تشکیل خانواده، پاسداری از قداست و استواری روابط خانوادگی بر پایه حقوق و اخلاق اسلامی افزود: تمامی قوانین حوزه خانواده بر مبنای همین قانون است. در این نشست دکتر زهرا نادری عضو هیئت علمی دانشگاه یزد و راحله سادات حسینی کارشناس دبیرخانه کانونهای تفکر نیز حضور داشتند.

در بیست و سومین نشست کانون تفکر سلامت اجتماعی دانشگاه یزد پیش نویس بیانیه آموزش خانواده مورد بررسی قرار گرفت.

استان یزد حدود یکصد هزار دانشجو دارد که در 68 مرکز آموزش عالی به تحصیل مشغول هستند و از این تعداد حدود 14 هزار نفر در دانشگاه یزد تحصیل می کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه