English

در آستانه هفته درختکاری و با حضور کودکان؛

شهرداری کرمانشاه، تولد کهن‌سال‌ترین درخت شهر را جشن می‌گیرد

جشن تولد کهن‌سال‌ترین درخت شهر کرمانشاه به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه، انجمن سبز گستران کرمانشاه و گروه گردشگری بومرنگ در مجموعه فرهنگی طاق‌بستان در روز دوازدهم اسفندماه برگزار می‌گردد.

شهرداری کرمانشاه، تولد کهن‌سال‌ترین درخت شهر را جشن می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، رئیس سازمان فرهنگی شهرداری کرمانشاه با اعلام خبر تولد کهن‌سال‌ترین درخت شهر در کرمانشاه در روز درختکاری، گفت: در نظر داریم به مناسبت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری در محوطه تاریخی طاق‌بستان با مشارکت شهرداری و اداره میراث فرهنگی و گردشگری، سازمان منابع طبیعی، بانک رفاه، انجمن سبزگستران کرمانشاه و گروه گردشگری بومرنگ در اقدامی نمادین، جشن تولد کهن‌سال‌ترین درخت شهر کرمانشاه را با حضور همشهریان طبیعت دوست، برگزار نماییم.

وی افزود: در کنار برنامه تولد کهن‌سال‌ترین درخت شهر به مناسبت روز درختکاری، بزرگ‌ترین نقاشی همگانی کودکان نیز با موضوع «درخت من» و با ترسیم روی پارچه اجرا می‌شود که این مراسم در ساعت 15 روز دوازدهم اسفندماه انجام می‌گردد.

مهدی عبدالمالکی خاطرنشان ساخت: کهن‌سال‌ترین درخت کرمانشاه با ارتفاع ۳۷/۷ متر و قطر ۸/۴۶ متر در ورودی مجموعه تاریخی طاق‌بستان، خودنمایی می‌کند که علاوه بر ارزش ژنتیکی، ارزش فرهنگی و تاریخی هم دارد، به‌طوری‌که در فرهنگ‌عامه به درخت رحمت شهرت دارد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه ابراز داشت: درختان چنار در کشور ما از اهمیت و سابقه تاریخی بالایی برخوردارند و درخت کهن‌سال طاق‌بستان پس از چنار هزارساله ابرقو دومین درخت کهن‌سال کشور هست.

وی افزود: در ادبیات عامه این درخت را به دوران ساسانی و افسانه شیرین و فرهاد نسبت می‌دهند و در ادبیات فولکلور در خصوص این درخت آمده که این درخت را شیرین در زمان شکسته شدن پای اسب خسرو پرویز و دیدار او با فرهاد در طاق‌بستان به‌عنوان یادگاری می‌کارد.

عبدالمالکی گفت: این درخت در طول تاریخ به نام‌های مختلفی هم چون دارپهلوان، درخت رحمت و درخت کهن‌سال طاق‌بستان نام‌گذاری شده است و در سال ۱۳۸۸ به‌عنوان یکی از آثار طبیعی استان به ثبت ملی رسید و به‌صورت نمادین تولد کهن‌سال‌ترین درخت شهر در روز درختکاری این مراسم برگزار می‌گردد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی