English

ساکنان حریم رودخانه برای جابجایی تسهیلات بلاعوض می گیرند

سرپرست فرمانداری شهرستان رودسر گفت: برای نخستین بار در کشور برای جابه جایی خانوار‌های ساکن حریم رودخانه تسهیلات بلاعوض داده می‌شود.

ساکنان حریم رودخانه برای جابجایی تسهیلات بلاعوض می گیرند

به گزارش خبرگزاری موج گیلان، علی وارسته، سرپرست فرمانداری شهرستان رودسر، به خسارت سیل امسال به باغداران و خانوار رودسری اشاره کرد و گفت:برای نخستین بار در کشور به خانوار‌هایی که اطراف حریم رودخانه زندگی می‌کنند برای انتقال به جا‌های امن کمک بلاعوض داده می‌شود.

شناسایی بیش از ۴۵ خانوار رودسری در حریم رودخانه

وی، با اشاره به شناسایی بیش از ۴۵ خانوار رودسری که در حریم رودخانه زندگی می‌کنند، افزود: دولت به این خانوار‌ها ۱۰ میلیون تومان برای خرید زمین و ۱۰ میلیون تومان دیگر برای ساخت خانه تسهیلات  بلاعوض می‌کند.

سرپرست فرمانداری شهرستان رودسر گفت: همچنین به خانوار‌های روستایی ۳۵ میلیون تومان و به خانوار‌های شهری ۵۰ میلیون تومان تسهیلات کم بهره هم پرداخت می‌شود.

علی وارسته، با اشاره به شناسایی خانوار‌های در معرض سیل در رودسر و ابلاغ جابجایی و تخصیص وام به آن‌ها از یک ماه گذشته، گفت: استقبال از این طرح به علت دلبستگی به محل زندگی کنونی خود و مشکل تهیه زمین کم است.

وی همچنین به نیازمندی ۳۰۰ میلیارد تومانی اعتبار برای تکمیل سد پلرود خبر داد و افزود: سد پلرود دومین سد بزرگ گیلان پس از سد سفیدرود است که ساخت آن ۶۷ درصد پیشرفت کاری دارد.

سرپرست فرمانداری شهرستان رودسر گفت: با این سد که یک طرح ملی است ظرفیت تامین آب ۲۷ هزار شالیزار و باغ‌های چای وهمچنین آب آشامیدنی ۷ شهر شرق گیلان را دارد.

علی وارسته همچنین به مشکل دپوی زباله در این شهرستان اشاره کرد و افزود: ماهانه حدود هزار و ۸۰۰ تن زباله در شهرستان رودسر تولید می‌شود که ۲۰۰ تن آن در روستاهااست.

سرپرست فرمانداری شهرستان رودسر، با گلایه از خانوار‌های روستایی در حصوص تفیک نکردن زباله، گفت: در گذشته روستایی‌ها زباله های‌تر را در باغ‌ها و زمین‌های زراعی خود استفاده می‌کردند، اما اکنون همه را در کیسه زباله می‌گذارند.

علی وارسته، به ساخت کارخانه کمپوست زباله شرق گیلان در این شهرستان اشاره کرد و افزود: بر اساس مصوبه اخیر ستاد پسماند گیلان به شهرداری رودسر برای تحویل موقت این کارخانه تاکید شده است.

وی، با بیان اینکه همچنین شهرداری رودسر مکلف شده است زمینی برای محل دفن زباله‌ها مشخص کند، گفت:شهرداری رودسر زمینی به مساحت ۷ هزار متر در کنار این کارخانه انتخاب در حال خریداری است که با تعرفه آن مشکل دفن زباله به مدت ۳ تا ۵ سال رفع می‌شود.

سرپرست فرمانداری شهرستان رودسر با اشاره به نزدیکی تعطیلات نوروزی و حضور گردشگر در این شهرستان افزود: این شهرستان ظرفیت‌های نظیر ساحل دریا، باغات چای و باغ‌های گل و گیاه دارد که جاذبه این شهرستان را برای گردشگران دوچندان کرده است.

وی، با اشاره به اجرای طرح‌های بوم گردی در این شهرستان، تصریح کرد: ۱۸ متقاضی برای ساخت خانه‌های بوم گردی درخواست داده اند که ۳ متقاضی با دریافت تسهیلات درحال راه اندازی طرح خود هستند و ۳ متقاضی نیز خانه‌های بوم گردی را راه اندازی کرده و مسافرپذیر هستند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه