English

فرماندار سلسله:

درختان کهنسال منطقه کهمان شهرستان سلسله را می توان ثبت ملی کرد

فرماندار سلسله، از امکان ثبت ملی درختان گردو کهنسال منطقه کهمان و بلوط مازوی منطقه قلایی این شهرستان خبر داد.

درختان کهنسال منطقه کهمان شهرستان سلسله را می توان ثبت ملی کرد

به گزارش خبرگزاری موج از لرستان، شریف خسروی فرماندار سلسله گفت: منطقه کهمان شهرستان سلسله دارای درختان کهنسال گردو و منقطه مازوی منطقه قلایی دارای درختان بلوطی است که قابلیت ثبت ملی دارند.

عمر برخی درختان گردو در کهمان به چند قرن می رسد

وی، افزود: عمر برخی از درختان گردو کهمان به چند قرن می رسد که ثبت ملی می تواند موجب حفظ آنان و رونق صنعت گردشگری شهرستان شود.

خسروی با اشاره به درختان بلوط مازوی منطقه قلایی بیان کرد: وجود درختان بلوط مازو قابلیت منحصر به فردی است که نظیر آن در هیچ کدام از شهرستان های استان و کشور بجز مناطقی از سردشت کرمانشاه و کردستان دیده نمی شود.

درختان کهنسال مازوی کهمان نیز قابلیت ثبت ملی دارند

وی بیان کرد: با توجه به تهیه 7 محصول مختلف به نام‎های گزوله، مازه، کلکاف، گره، چکه، گژه و بلوط از این درختان که خاصیت آرایشی و بهداشتی دارند، می طلبد که درختان کهنسال مازوی این منطقه نیز ثبت ملی شوند.

شریف خسروی با اشاره به لزوم اجرای طرح مطالعاتی مناطق نمونه گردشگری شهرستان در راستای رشد و توسعه صنعت توریسم و ایجاد اشتغالی پایدار برای جوانان منطقه اضافه کرد: مناطق نمونه گردشگری شهرستان به خصوص منطقه کهمان همواره در فصول مختلف سال پذیرای گردشگران بسیاری از سراسر استان و کشور است که این امر ضرورت ایجاد زیرساخت های گردشگری را برای رفاه مسافران در این شهرستان افزایش می دهد.

موزه مردم شناسی در قلعه مظفری سلسله به بهره برداری می رسد

فرماندار سلسله با تاکید برآماده سازی موزه مردم شناسی در قلعه مظفری شهرستان تا پیش از فراررسیدن ایام نوروز، گفت: مبلغ 2 میلیارد ریال اعتبار جهت تجهیز و بهره برداری از موزه مردم شناسی پیش بینی شده که امیدواریم اختصاص یابد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه