English

خطیب جمعه‌ی میناب؛

همه جا باران با ترانه می‌آید در میناب باز باران با گل و لای آمد/ستاد بحران بجای دلداری دادن جبران خسارت کند

خطیب جمعه‌ی میناب با اشاره به اینکه همه‌جا باران با ترانه می‌آید ولی در میناب شاهدیم که باز باران با گل‌ولای آمده است، گفت: سیاری از مردم و کسبه در این بارندگی خسارت‌دیده‌اند، ستاد بحران به‌جای دل‌داری دادن به فکر جبران خسارت حداقلی باشد.

همه جا باران با ترانه می‌آید در میناب باز باران با گل و لای آمد/ستاد بحران بجای دلداری دادن جبران خسارت کند

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، حجت‌الاسلام‌ و المسلمین میرزا حسین معتمدی فر در خطبه‌های نماز جمعه میناب با اشاره به اینکه مردم باوجود همه مشکلات در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه شرکت کردند، گفت: مردم ما به قدرت و فهم رسیده و پای انقلاب خود ایستاده‌اند.

وی با اشاره به حادثه‌ی تروریستی اخیر در سیستان و بلوچستان افزود: گرچه پاسداران در این حادثه به فجیع‌ترین طرز ممکن شهید شدند؛ اما دنیا اشتباه نکند ما از شهادت نمی‌ترسیم و اگر در مجلسی گریه می‌کنیم نه به خاطر شهادت فرزندانمان بلکه به خاطر خودمان است.

خطیب جمعه‌ی میناب خطاب به گروهک تروریستی جیش الظلم، گفت: اگر وحدت اسلامی نبود و فرمانده معظم کل قوا فرمان می‌داد پوست از سر شما می‌کندیم.

معتمدی فر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه بعد از 23 ماه شاهد بارش رحمت الهی بودیم گفت: بارش رحمت الهی مشکلاتی را نیز به همراه داشت گرچه این مشکلات از خود ماست و به خود ما برمی‌گردد.

وی با اشاره به اینکه ما در بخش کشاورزی، راه و بازار آسیب جدی دیده‌ایم و این آسیب‌ها به خودمان بازمی‌گردد، گفت: این باران رحمت الهی بود، رحمت الهی را حرام نکنید چراکه خداوند همه‌چیز را حلال می‌رساند.

امام‌جمعه‌ی میناب بابیان اینکه باید واقعیت‌ها را پذیرفت، گفت: واقعیت آن است که اساس و بنیان شهر میناب بر اساس اصول شهرسازی ساخته نشده است گرچه این مشکل بین شهروندان و شهرداری قابل‌حل شدن است و اگر قرار است شهرمان پیشرفت کند باید تخریب‌ها، عقب‌نشینی‌ها و دست کشیدن از مال را به جان بخریم.

معتمدی فر اضافه کرد: همه‌جا باران با ترانه می‌آید ولی در میناب شاهدیم که باز باران با گل‌ولای آمده است.

وی بابیان اینکه مردم اجازه ساخت‌وساز به شهرداران نمی‌دهند، گفت: آب رهاشده در خیابان‌ها قابل‌مهار است اما لازمه‌ی آن دست کشیدن از خود است.

امام‌جمعه میناب گفت: در بارندگی شاهد سرازیر شدن گل‌ولای از کوه به شهر هستیم، با توجه به اینکه ما در کنار یک رودخانه زندگی می‌کنیم می‌توان این آب‌ها را به درون رودخانه هدایت کرد؛ مگر از کلانتری 11 ولیعصر تا رودخانه چند کیلومتر راه است؛ این مسیر را به‌راحتی می‌شود کانال‌کشی کرد تا آبی که می‌آید به رودخانه برود.

معتمدی فر با اشاره به اینکه طرح جامع و تفصیلی را باید معاونت شهری استاندار ترسیم کند، گفت: طرح جامع و تفصیلی را ترسیم کنید تا مردم از این بدبختی نجات پیدا کنند.

وی با اشاره به لزوم تعریف زیرساخت‌های اساسی میناب، گفت: حتی اگر این موضوع 5 سال طول بکشد، زیرساخت‌های اساسی باید برای شهر میناب تعریف شود.

امام‌جمعه میناب عنوان کرد: بسیاری از مردم و کسبه در این بارندگی خسارت‌دیده‌اند، ستاد بحران به‌جای دل‌داری دادن به فکر جبران خسارت حداقلی باشد؛ بخصوص کشاورزان، بازاریان و مردمی که وسیله نقلیه‌شان در کنار خیابان بوده و آسیب‌دیده‌اند.

معتمدی فر اظهار کرد: آن‌گونه که من اطلاع دارم بازاریان کمک مالی نمی‌خواهند، از استاندار هرمزگان تنها خواهشی که دارم این است تا اگر امکانش هست مالیات آن‌ها بخشیده شود و بیمه‌ها نیز ملزم به عمل کردن به تعهداتشان باشند یک سال بخشودگی مالیات می‌تواند این فرصت را به بازاریان بدهد تا جبران خسارت کنند.

وی با اشاره به اینکه باید بدانیم کجا باید حرفمان و دادمان را کجا باید بزنیم عنوان کرد: بنده وظیفه‌دارم مسائل را پیگیری و بیان بکنم.

وی در پایان عنوان کرد: ضمن خسته نباشید خدمت مسئولین و مجموعه خدمات شهری که درگیر بودند، امیدواریم که آن باقی‌مانده از شهر که پر از گردوغبار است پاک شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه