English

معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز:

فعالان صنعت ساختمان از بسته های تشویقی کاهش عوارض ساختمانی استفاده کنند

معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز از استفاده مودیان و فعالان صنعت ساختمان از مصوبه کاهش ۲۰ درصدی عوارض ساختمانی خبر داد.

فعالان صنعت ساختمان از بسته های تشویقی کاهش عوارض ساختمانی استفاده کنند

به گزارش خبرگزاری موج از فارس، هاشم معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز بر استفاده مودیان و فعالان صنعت ساختمان از مصوبه کاهش 20 درصدی عوارض ساختمانی تاکید کرد و گفت: با توجه به احتمال کاهش تخفیفات عوارض ساختمانی و افزایش چشمگیر قیمت منطقه بندی مبنای محاسبه عوارض ساختمانی در سال 98، پیش بینی می شود روزهای پرتراکمی را تا پایان سال از نظر حجم مراجعات شهروندان جهت استفاده از این مصوبه تشویقی شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه اطلاعیه مربوط به مصوبه مذکور پیش از این نیز از طریق جراید کثیرالانتشار روزهای 14 و 15 بهمن ماه اعلام عمومی شده، خاطرنشان کرد: قیمت منطقه بندی ملاک عمل محاسبات عوارض، قیمت فروش هر مترمربع زمین (B)، قیمت فروش هر مترمربع آپارتمان (BP ) و قیمت هر مترمربع خدمات تجاری ملاک عمل شهرداری شیراز در سال 1398 که طی مصوبه شورای اسلامی شهر شیراز و تاییدیه فرمانداری شهرستان شیراز با رعایت و تصمیمات هیات تطبیق ملاک عمل سال 1398 شهرداری شیراز تغییر یافته و برابر تبصره 1 ماده 50 قانون مالیات بر ارزش افزوده در کلیه جراید محلی به اطلاع عموم رسیده است.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز با تاکید بر این که هر چه مبالغ عوارض پرداختی بالاتر باشد درصد کاهش عوارض ساختمانی نیز بصورت پلکانی افزایش خواهد داشت تصریح کرد: با توجه به مصوبه شورای اسلامی شهر شیراز ،کلیه مودیانی که عوارض ساختمانی خود را بصورت 100 درصد نقدی تا پایان سال جاری پرداخت نمایند از کاهش 20 درصدی عوارض ساختمانی برخوردار خواهند شد .

هاشم پور در بخش دیگری از سخنان خود به مصوبه لایحه صدور کارت اوراق بستانکاری  با نرخ 23 درصد اشاره و تصریح کرد: در راستای تأمین مالی پروژه های شهری و همچنین رونق بخشیدن به بازارمسکن شهرداری شیراز نسبت به توزیع کارت اوراق بستانکاری ویژه پرداخت عوارض و هزینه خدمات شهرداری اقدام نموده است.

وی در مورد نحوه استفاده از کارت اوراق بستانکاری گفت: استفاده از این کارت صرفاً جهت پرداخت عوارض،صدور پروانه و هزینه خدمات رسانی در نظر گرفته شده است.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز، در خصوص اهداف این مصوبه تصریح کرد: افزایش نقدینگی، رونق بازار مسکن شهر شیراز، جلب اطمینان بستانکاران از دریافت مطالبات، تملک سریعتر املاک مورد مسیر از جمله اهداف مصوبه صدور کارت اوراق بستانکاری (تشویقی) است که در نهایت منجر به افزایش تقاضا برای صدور پروانه و در نهایت رونق ساخت و ساز خواهد شد.

هاشم پور در انتها ضمن تشکر از همراهی شورای اسلامی شهر شیراز در تصویب لوایح تشویقی افزود: مصوبات مذکور در راستای تامین منابع مالی شهرداری شیراز، در شرایط رکود بازار مسکن و شرایط اقتصادی حاکم بر کشور می تواند جهت پرداخت مطالبات اشخاص حقیقی و حقوقی راهگشا باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه