English

مدیرکل فرهنگ و ارشاد کردستان:

رسانه در تراز انقلاب بایدتوانایی تربیت و پرورش نیروی متدین، کارآمد و توانمند را داشته باشد

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی کردستان اظهار کرد:‌ رسانه در تراز انقلاب باید قدرت اقناع مناسب و توانایی تربیت و پرورش نیروی متدین، کارآمد و توانمند را داشته باشد.

رسانه در تراز انقلاب بایدتوانایی تربیت و پرورش نیروی متدین، کارآمد و توانمند را داشته باشد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، جلال قلعه‌شاخانی صبح امروز در نشست تحلیلی رسانه‌های استان به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب در حضور نماینده ولی فقیه در استان کردستان با موضوع بایستگی‌های رسانه‌ تراز انقلاب اسلامی، اظهار کرد: 157 نشریه بعد از انقلاب در این استان مجوز فعالیت گرفته‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد کردستان تصریح کرد: در حال حاضر 95 نشریه در استان فعال است که 75 نشریه از این تعداد چاپی و 25 نشریه الکترونیکی است.

قلعه‌شاخانی افزود: چهار فصلنامه غیربرخط در استان فعال است و با همه احتسابات 22 رسانه به دستگاه‌های نیمه‌دولتی و دولتی مرتبط و 15 نشریه صرفا در سطح استان منتشر می‌شود.

وی اضافه کرد: در مجموع در همه نشریات استان 170 خبرنگار مشغول به فعالیت هستند که 139 نفر از این تعداد عضو خانه مطبوعات هستند و 100 نفر از این جامعه آماری دارای بیمه هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد کردستان به ویژگی رسانه تراز انقلابی اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی بر پایه شعار مبنایی استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی شکل گرفته و رسانه در تراز انقلاب هم باید در این راستا حرکت کند.

قلعه‌شاخانی خاطرنشان کرد: همه رسانه‌ها باید در راستای استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی حرکت کنند و برای دستیابی به این مهم باید نیازسنجی و مخاطب‌شناسی داشته باشد و بداند چه مطالب و محتوایی برای چه مخاطبی تولید و ارائه شود.

وی افزود: در شرایط اقتصادی امروز که کشور با آن درگیری است از یک رسانه تراز انقلابی این انتظار می‌رود که بتواند با تولید محتوای مناسب آرامشی را که نیاز است به جامعه تزریق کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد کردستان نهادینه‌کردن فرهنگ درست رفتار اقتصادی در شرایط کنونی را ضروری دانست و گفت: رسانه‌ها باید در حوزه فرهنگ رفتار اقتصادی و الگوی مصرف مناسب بیشتر تلاش و تولید محتوای مناسب را در این راستا داشته باشند.

قلعه‌شاخانی اضافه کرد: در حال حاضر حجم زیادی از اطلاعات مختلف از طریق رسانه‌های مختلف داخلی و خارجی به مخاطب تزریق می‌شود که رسانه‌ها باید بتوانند با تولید محتوای مناسب روشنگری و شفاف‌سازی لازم را داشته باشد.

وی اظهار کرد:‌ رسانه در تراز انقلاب باید قدرت اقناع مناسب و توانایی تربیت و پرورش نیروی متدین، کارآمد و توانمند را داشته باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد کردستان اذعان داشت: واقع‌گرایی در راستای اقناع افکار عمومی از دیگر انتظارات از رسانه در تراز انقلاب است چراکه رسانه‌ها نقش مهندسی افکار عمومی را ایفا می‌کنند.

قلعه‌شاخانی در پایان از تلاش رسانه‌ها در راستای اطلاع‌رسانی مناسب در زمینه ویژه برنامه‌های ایام‌الله دهه فجر تقدیر کرد و گفت: وی رعایت اخلاق حرفه‌ای، شجاعت، سرعت و ...از رسانه در تراز انقلاب انتظار می‌رود و رسانه‌های ما باید در این مسیر حرکت کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه