English

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن در بندرعباس؛

آمریکایی‌ها هیچ‌گاه قابل‌اعتماد نبوده‌اند/پیش‌بینی مقام معظم رهبری برای جهانیان به اثبات رسید

معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری با اشاره به اینکه آمریکایی‌های هیچ‌گاه قابل‌اعتماد نبوده‌اند، افزود: ترامپ نه‌تنها با مردم انقلابی ایران نقض عهد کرد بلکه با کشورهای دوست خود هم نقض عهد و ثابت کرد آمریکا به‌هیچ‌وجه قابل‌اعتماد نیست و امروز برجهانیان پیش‌بینی مقام معظم رهبری ثابت شد.

 آمریکایی‌ها هیچ‌گاه قابل‌اعتماد نبوده‌اند/پیش‌بینی مقام معظم رهبری برای جهانیان به اثبات رسید

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، «حسینعلی امیری» سخنران ویژه مراسم 22 بهمن در جمع راهپیمایان بندرعباسی با بیان اینکه امروز شاهد بودیم که پیر و جوان، زن و مرد، روستایی و شهری، شیعه و سنی و همه و همه در کنار یکدیگر حضوری پرشور و باشکوه داشتند، گفت: مردم هرمزگان در دفاع از آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی حضورداشته و نقش پررنگی در حفظ و پاسداری از انقلاب اسلامی در این چهل سال ایفا کرده‌اند.

وی ادامه داد: آن‌هایی که همواره ایران اسلامی را تهدید می‌کنند، امروز باید ببینند که بار دیگر مردم با حضور حماسی و پرشور خود پشتیبان نظام جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری بوده و هستند.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری با اشاره به اینکه دشمنان باید بدانند هرگاه بخواهند توطئه‌های خود را علیه ایران اسلامی و مردمانش بیشتر کنند و مردم را تنگنا قرار دهند، مردم محکم‌تر و با شور و انگیزه بیشتر همچون کوهی استوار در صحنه دفاع از انقلاب اسلامی حضور خواهند داشت، اضافه کرد: انقلاب اسلامی ایران با انقلاب‌های دیگر متفاوت است زیرا هم مردمی است و هم آنکه هر روزی که از آن می‌گذرد، مردم به آرمان‌های انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری وفادارتر می‌شوند.

امیری با بیان اینکه امروز برگ زرین دیگری به دفتر انقلاب اسلامی ایران افزوده شد، عنوان کرد: انقلاب اسلامی در شرایطی ظهور کرد که نارضایتی از وابستگی خارجی، استبداد داخلی و دیو ستیزی حاکمان در جامعه گسترش‌یافته بود و به‌سرعت همه آحاد مردم در زیر لوای رهبر فرزانه و شجاع خویش در مقابل با حکومت طاغوت برخاستند.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) با قدرتی شگرف پایه‌های پوشالی حکومت طاغوت را به کمک مردم ویران کرد، تصریح کرد: 22 بهمن سال 1357 حکومت طاغوت برچیده شد و نظام جمهوری اسلامی ایران جایگزین آن شد و حضرت امام خمینی(ره) باشخصیت برجسته خود توانست در همان آغازین روزهای انقلاب اسلامی نهادهای سیاسی و مبتنی بر آرای مردم را شکل بدهد.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری با بیان اینکه قانون اساسی بر اساس آموزه‌های اسلامی و شعارهای مردم شکل گرفت، ابراز کرد: قبل از انقلاب اسلامی نه‌تنها مردم مستقل نبودند بلکه مسئولان و رهبران طاغوت از خودشان اختیاری نداشتند و کشور را خارجی‌های اداره می‌کردند و آمریکایی‌ها، انگلیسی‌ها نحوه اداره کشور را مشخص می‌کردند و حکومت طاغوت، نمایندگان مجلس شورای ملی را از قبل مشخص می‌کردند.

وی ادامه داد: اما در انقلاب اسلامی شاهد هستیم هرساله انتخابات مختلف برگزار و مردم خود مسئولان و خدمتگزارانشان را مشخص می‌کنند و استقلال و اداره کشور بر اساس نظر و تصمیم مردم صورت می‌گیرد.

امیری با اشاره به اینکه شکل‌گیری چنین نظامی برای بازیگران صحنه‌های بین‌المللی ناخوشایند بود، اظهار کرد: از همان روزهای نخست کشورهای خارجی پس‌ازآنکه مشاهده کردند منافعشان در ایران به خطر افتاده شروع به طراحی توطئه‌های مختلف و ایجاد ناامنی در مرزهای غربی و شرقی کردند.

وی با بیان اینکه حمایت از منافقینی که 17 هزار نفر از هم‌وطنانمان را به شهادت رساندند از دیگر توطئه‌های دشمنان بود، ابراز کرد: هشت سال جنگ تحمیلی و مقابله با استکبار جهانی که حامی صدام بود را پشت سر گذاشتیم و سربلند پیروز آمدیم.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری اضافه کرد: امروز اگر می‌بینیم با حمایت‌های مقام معظم رهبری و مقاومت مردم و تلاش‌های رئیس‌جمهور و تیم مذاکره‌کننده، ایران هراسی و سایه سنگین قطعنامه‌های ظالمانه با یک قطعنامه از بین رفت و از زیر بار حقوقی فصل هفتم منشور خارج شدیم و نقض یک‌طرفه ترامپ در خصوص موافقت‌نامه بین‌المللی و خروج یک‌طرفه از برجام بودیم در راستای همین توطئه‌هایی است که در چهل سال اخیر با آن مواجه بودیم.

وی با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها هیچ‌گاه قابل‌اعتماد نبوده‌اند، افزود: ترامپ نه‌تنها با مردم انقلابی ایران نقض عهد کرد بلکه با کشورهای دوست خود هم نقض عهد و ثابت کرد آمریکا به‌هیچ‌وجه قابل‌اعتماد نیست و امروز برجهانیان پیش‌بینی مقام معظم رهبری ثابت شد.

امیری با بیان اینکه امروز با وجود آنکه در تحریم‌های ظالمانه آمریکایی‌ها به سر می‌بریم اما نسبت به تحریم‌های سال 92 به قبل بسیار متفاوت است، اظهار کرد: آن زمان با تحریم‌های شورای امنیت مواجه بودیم و جامعه جهانی به نادرست پشت سر آمریکا بودند و ما در جامعه جهانی متهم به جنگجویی و ماجراجویی بودیم اما امروز به همگان ثابت شد مردم رشید ایران بر اساس آموزه‌های اسلامی اهل نقض پیمان نیستند.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری با اشاره به اینکه جامعه جهانی به‌جز آمریکا و رژیم صهیونیستی با ایران اسلامی است، خاطرنشان کرد: مردم ایران فرهیخته و با تمدنی دیرینه هستند و با همه مشکلاتی که در طول چهل سال گذشته با آن مواجه بودیم اما انقلاب اسلامی در تمامی عرصه‌ها از جمله استقلال کشور، علم و آموزش و فرهنگ رشد قابل‌توجهی داشته است.

وی اظهار کرد: پیش از انقلاب، رتبه علمی ایران بسیار پایین بود درحالی‌که امروزه ایران اسلامی در بین 189 کشور، مقام 60 را دارد.

معاون پارلمانی ریاست جمهوری با اشاره به نرخ 48.8 باسوادی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، گفت: درحالی‌که حاضر میانگین باسوادی در کشور به 95.2 درصد افزایش‌یافته است.

امیری از رشد بی‌سابقه تحصیلات عالیه در چند دهه اخیر به‌عنوان دیگر دستاورد انقلاب ناب محمدی نام برد و افزود: کشور ایران که در سال 57 با مشکل بی‌سوادی مواجه بود امروزه از حیث تعداد دانش‌آموختگان در سطوح تحصیلات عالیه به رتبه جهانی نزدیک می‌شود.

وی همچنین گفت: امروزه زنان در تحصیل و علم‌آموزی نسبت به مردان، پیشی گرفته‌ و در مقایسه با قبل از انقلاب، افزایش هفت برابری یافته است.

معاون پارلمانی ریاست جمهوری ابراز کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، دسترسی به آموزش عالی از هر 100 هزار نفر، 457 نفر به این تحصیلات دسترسی داشتند که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، این رقم به‌طور چشمگیری افزایش‌یافته است.

امیری بیان کرد: علیرغم تلاش‌ها و پیشرفت‌های محقق شده، هنوز تا رسیدن به آن قله‌ای که امام راحل و مقام معظم رهبری نشان داده‌اند، فاصله‌داریم.

معاون پارلمانی ریاست جمهوری در پایان گفت: امیدواریم هر روز این صفوف فشرده‌تر شده و ایرانیان از هر مذهب و قوم پشتیبان انقلاب اسلامی و آرمان‌های مقام معظم رهبری باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی