English

رئیس دانشگاه پیام نور استان یزد:

یکی از ثمرات انقلاب اسلامی را می‌توان تاسیس دانشگاه پیام نور عنوان کرد

رئیس دانشگاه پیام نور استان یزد بیان کرد:یکی از ثمرات انقلاب اسلامی را می‌توان تاسیس دانشگاه پیام نور عنوان کرد.دانشگاه پیام نور مزیتی که دارد این است که یک دانشگاه بومی محور است و اکثر دانشجویان این دانشگاه را محصلین بومی تشکیل می‌دهند.

 یکی از ثمرات انقلاب اسلامی را می‌توان تاسیس دانشگاه پیام نور عنوان کرد

به گزارش خبرگزاری موج یزد، سید ولی‌الله میرحسینی در دیدار آیت الله محمد رضا ناصری یزدی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با روسا و اساتید دانشگاه‌های یزد با تسلیت ایام فاطمیه و تبریک به مناسبت ایام الله دهه فجر اظهار داشت:یکی از ثمرات انقلاب اسلامی را می‌توان تاسیس دانشگاه پیام نور عنوان کرد.

رئیس دانشگاه پیام نور استان یزد با بیان اینکه تاسیس این دانشگاه سبب شد که بسیاری از دغدغه خانواده کمتر شود تصریح کرد: دانشگاه پیام نور مزیتی که دارد این است که یک دانشگاه بومی محور است و اکثر دانشجویان این دانشگاه را محصلین بومی تشکیل می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: تعداد دانشگاه‌های پیام نور در استان یزد به 10 دانشگاه می‌رسد که در آن 119 رشته کارشناسی، 77 رشته کارشناسی ارشد و یک رشته دکتری دانشجو می‌پذیرد.

میرحسینی با اشاره به اینکه حدود 10 هزار دانشجو در دانشگاه‌های پیام نور یزد مشغول به تحصیل هستند گفت: این دانشجویان در رشته‌ها و مقاطع مختلف مشغول به علم آموزی هستند.

رئیس دانشگاه پیام نور استان یزد اضافه کرد: یکی از وجه متمایز این دانشگاه در یزد نسبت به دانشگاه‌های دیگر در کشور این است که در کل کشور سه پژوهشکده وجود دارد که از این تعداد، 2 پژوهشکده در یزد وجود دارد.

وی با بیان اینکه پژوهشکده نانو یکی از این پژوهشکده‌ها در دانشگاه پیام نور یزد است تصریح کرد: این مرکز از نظر فعالیتی و رتبه‌ای در سطح کشور بسیار شاخص است به این ترتیب که از بین 179 آزمایشگاه کشوری، رتبه 39 را به خود اختصاص داده است.

میرحسینی با اشاره به اینکه تا کنون در 30 محصول فناوری و دارویی در پژوهشکده نانو یزد تولید شده است اذعان داشت: تا به حال این پژوهشکده به 1000 محقق امکانات ارائه داده است.

رئیس دانشگاه پیام نور استان یزد با بیان اینکه در استان یزد دانشجو و اساتید اختراعی فعالیت می‌کنند اظهار داشت: یکی از دانشجویان دانشگاه پیام نور یزد 134 اختراع دارد که متاسفانه این عزیزان مخترع به خوبی معرفی نشدند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی