English

کمبود نیرو در بیمارستان های شرق هرمزگان/مسئولین علی‌رغم دعوت در مراسم روز پرستار شرکت نکردند

رئیس نظام پرستاری شهرستان میناب، سیریک، جاسک و بشاگرد عنوان کرد: یکی از مشکلات بیمارستان‌های شرق هرمزگان کمبود و عدم ماندگاری نیرو است.

کمبود نیرو در بیمارستان های شرق هرمزگان/مسئولین علی‌رغم دعوت در مراسم روز پرستار شرکت نکردند

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، «مرتضی حکمتی» در یک نشست خبری با اشاره به فعالیت شانزده ساله نظام پرستاری در منطقه شرق هرمزگان، گفت: در حوزه شرق استان حدود 350 نفر در گروههای مختلف پرستاری شامل پرستار، بهیار، اتاق عمل، بیهوشی و اورژانس 115 در بیمارستانهای شهرهای میناب، سیریک، جاسک و بشاگرد مشغول به فعالیت هستند که از این تعداد بیش از ۲۸۰ نفر به عضویت سازمان نظام پرستاری جمهوری اسلامی ایران درآمده اند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه دومین دوره نظام پرستاری در منطقه شرق استان از 8 سال قبل شروع به فعالیت نموده، افزود: جای افتخار است که با توجه به نوپا بودن نظام پرستاری میناب و شهرستان های شرق هرمزگان، این سازمان در دی ماه سال جاری با عملکردمثبت خود توانست عنوان هیئت نمونه برتر کشور را از بین 120 هیئت مدیره کسب نماید.

فقر نیرو گریبان‌گیر بیمارستان بشاگرد

رئیس نظام پرستاری منطقه شرق هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه استاندارد جهانی برای تعداد نیروی پرستار در بیمارستانها ضریب 1/8پرستار به ازای هر تخت بیمارستانی است افزود:  متاسفانه این نسبت در استان هرمزگان زیر 1 می باشد و با توجه به شروع طرح تحول سلامت و آمار بالای مراجعین به مراکز درمانی شرق استان که گاها پذیرای هموطنان از استانهای همجوار از جمله سیستان و بلوچستان نیز هست، فشار کاری مضاعفی را بر پرستاران منطقه وارد نموده است.

حکمتی در ادامه با اشاره به کمبود نیرو از عمده مشکلاتی است که بیمارستان های شرق هرمزگان با آن مواجه هستند، تصریح کرد: کمبود نیرو و عدم ماندگاری آن‌ها یکی از مشکلاتی است که بیمارستان های شرق هرمزگان با آن روبرو هستند و باید توجه داشت که وقتی نیرو انسانی کمتری در بیمارستان ها وجود داشته باشد قطعا خدمات کمتری نسبت به بیماران ارائه می‌شود.

حکمتی از فقر نیروی انسانی در بیمارستان شهرستان بشاگرد گلایه کرد و افزود: متاسفانه اکثر امکانات بهداشتی و درمانی در مرکز استان قرار گرفته و فقر نیرو گریبان‌گیر بیمارستان های این منطقه است.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری جشن روز پرستار در منطقه شرق استان و  قدردانی از پیام تبریک ریاست دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان و معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، از عدم حضور مسوولین شهرستان در این مراسم گلایه نمود و تاکید نمود که روز پرستار  فرصت مناسبی جهت برای بیان مشکلات و رساندن صدای پرستاران به گوش مسوولین بود که میسر نگردید .

رییس نظام پرستاری منطقه شرق هرمزگان در پایان با اشاره به قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری که در سال 1386 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید تاکید کرد : با توجه به تصویب این قانون و پیگیری های سازمان نظام پرستاری کشور ، متاسفانه در اجرای این قانون کارشکنی می گردد.وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بسیاری از خدماتی که توسط پرستاران برای بیماران در مراکز درمانی انجام می شود به نام پزشک ثبت میگردد، اجرای این قانون را به نفع بیماران و کاهش هزینه ی پرداختی توسط آنان دانست.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی