English

معاون فرهنگی مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور:

مهم‌ترین شعار در عرصه انقلاب ما الله‌اکبر بود

معاون فرهنگی مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور عنوان کرد: مهم‌ترین شعار در عرصه انقلاب ما الله‌اکبر بود و این یعنی انقلابی که با نام خدا شروع شد و معمار انقلاب نیز با همین انگیزه و اساس انقلاب را اداره کرد.

مهم‌ترین شعار در عرصه انقلاب ما الله‌اکبر بود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، حجت‌الاسلام مهدی حیدری‌ کبیر امروز در گفتگو با خبرنگاران رسانه‌های استان در خصوص چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی، اظهار کرد: در پیروزی انقلاب اسلامی مردم پا به پای امام راحل آمدند.

معاون فرهنگی مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور مردمی‌بودن را از ویژگی‌ها و تفاوت بارز انقلاب اسلامی با دیگر انقلاب‌های دنیا عنوان کرد و گفت: امروز هم مردم انقلاب را به پیش می‌برند.

به گفته وی، توجه به قشر آسیب‌پذیر جامعه یکی دیگر از اهداف و ویژگی‌های انقلاب اسلامی است که از همان ابتدای پیروزی انقلاب امام راحل فرمودند که یک موی کوخ‌نشینان را بر کاخ‌نشینان ترجیح می‌دهیم.

وی تصریح کرد: مهم‌ترین شعار در عرصه انقلاب ما الله‌اکبر بود و این یعنی انقلابی که با نام خدا شروع شد و معمار انقلاب نیز با همین انگیزه و اساس انقلاب را اداره کرد.

وی با بیان اینکه امام خطاب به آمریکا عنوان کرد« اگر آمریکا بخواهد در مقابل دین ما بایستد در مقابل تمام هستی آنها خواهیم ایستاد»، گفت: این نشان می‌دهد که دین و ارزش‌های دینی مهم‌ترین و یکی از محوری‌ترین ویژگی‌های انقلاب ما بوده است.

وی اضافه کرد: دومین تفاوتی که انقلاب اسلامی ایران با سایر انقلاب‌ها دارد این است که انقلاب ایران انقلاب مردمی و با حضور همه گروه‌ها و مختص به یک قشر خاص نبوده است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و امور روحانیون مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با بیان اینکه همه مردم در انقلاب اسلامی پابه پای امام به میدان آمدند، گفت: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های انقلاب ما توجه به قشر آسیب‌دیده جامعه بود تا جایکه فرمودند« من یک موی کوخ نشینان را به کاخ‌نشینان نمی‌دهم».

حیدری‌کبیر تصریح کرد: مردم ایران وارد میدان و انقلاب را به پیروزی رساندند و اگر قطعا به واسطه حضور مردم نبود رژیم تا به دندان مسلح در ایران تکان نمی‌خورد.

وی به جنگ 8 ساله دفاع مقدس و ایثار و از خودگذشتگی ملت ایران در آن دوران اشاره کرد و گفت: از اقشار مختلف جامعه شهدای زیادی را تقدیم انقلاب کردیم که نمونه آن 52 شهید روحانی اهل سنت استان کردستان بوده است.

وی اضافه کرد:‌ دشمنان ایران به شدت دنبال دین‌زدایی از جامعه هستند و این مسئله با توجه به اینکه انقلاب ایران انقلابی دینی بوده بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه موتور حرکت انقلاب دین بود می‌خواهند این موتور حرکت را ساقط کنند، گفت: ناامید کردن و دلسرد کردن مردم از دیگر اهداف دشمنان است و در این شرایط مهم‌ترین رسالت ما دینی نگهداشتن جامعه است.

وی تصریح کرد: شناساندن دست پنهان دشمنان به مردم و مقابله با هجمه‌های دین‌گریزی دشمنان از مهم‌ترین وظایف تک‌تک افراد جامعه به ویژه جامعه رسانه‌ای است.

معاون فرهنگی مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در ادامه با اشاره به فعالیت‌های مرکز بزرگ اسلامی اظهار کرد: مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور یکی از مراکز مهمی است که بعد از پیروزی انقلاب در استان شکل گرفته و به دستور رهبر معظم انقلاب برای مخاطبین خود که روحانیون اهل سنت هستند بیش از  40 سال است خدمات ارائه می‌کند.

حیدری‌کبیر تصریح کرد: با گذشت 40 سال از پیروزی انقلاب خدمات این مرکز به لحاظ کمی و کیفی رشد خوبی داشته و در همه بخش‌ها فعالیت‌های قابل توجهی در راستای خدمت به مخاطبین انجام می‌دهد.

وی از معاونت فرهنگی، اجتماعی و امور روحانیون مرکز بزرگ غرب کشور نیز به عنوان یکی از حوزه‌های کاری در مرکز بزرگ نام برد و گفت: تشکیل پرونده برای تمام روحانیون به صورت فیزیکی و دیجیتالی، معرفی روحانیون به مرکز خدمات برای گرفتن مستمری، بیمه و غیره، معرفی به ادارات جهت اقامه نماز جماعت، معرفی به ادارات برای بکارگیری روحانیون، برگزاری جلسات هیئت علمی برای روحانیون و پرداخت شهریه به 2 هزار و 833 نفر روحانی وطلبه از رسالت‌های حوزه امور فرهنگی مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور است.

وی تصریح کرد: نشست تخصصی ائمه جمعه با موضوع معضلات اجتماعی در سال 93 با یک نشست شروع و این نشست‌ها با رشد بسیار خوبی در سال 97 به هفت دوره نشست و تخصصی رسید.

به گفته وی، سال‌نامه و نشریه تبیان از دیگر ظرفیت‌های معاونت فرهنگی، اجتماعی و روحانیون مرکز بزرگ اسلامی است که تا کنون 114 شماره به چاپ رسیده است.

وی اضافه کرد: سایت آوای امین از دیگر فعالیت‌های معاونت فرهنگی است که فعالیت خود را از سال 85 شروع کرده و به زبان فارسی در بخش‌های مختلف مانند، اخبار، کتاب و غیره مطالب روی آن بارگزاری می‌شود.

به گفته وی، سایت شافعی‌نیوز از دیگر ظرفیت‌های مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در حوزه رسانه است که در حال حاضر به 5 زبان در بخش‌های مختلف فعالیت می‌کند.

معاون فرهنگی مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور تصریح کرد: در بخش‌های مختلف مرکز بزرگ با همکاری مرکز خدمات ارائه خدمات مختلف به جامعه هدف و مردم استان ارائه می‌دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه