English

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

وقف در امور آموزشی و سلامت موجب ارتقاء و پیشرفت جامعه می شود

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: واقفان نیک اندیش می توانند با وقف در امور آموزشی و سلامت موجب ارتقاء و پیشرفت جامعه شوند.

وقف در امور آموزشی و سلامت موجب ارتقاء و پیشرفت جامعه می شود

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، طاهره چنگیز با اشاره به اجرای طرح مهر تندرستی بیان کرد: واقفان نیک اندیش می توانند با وقف در راستای آموزش و پیشگیری در درجه اول و تشخیص به موقع و درمان زود هنگام و همچنین توانبخشی بیماران بیشترین کمک را به حوزه بهداشت و سلامت و مردم جامعه بکنند.

وی ادامه داد: وقف در حوزه هایی همچون؛ آموزش، بهداشت و سلامت توسط واقفان نیک اندیش اجر، پاداش و ثواب بسیار زیادی به همراه دارد که این امر خدمت بسیار بزرگی به جامعه محسوب می شود.

وی در ادامه به کارکردهای وقف در جامعه اشاره کرد و گفت: وقف در حوزه آموزش و سلامت احسان ماندگاری برای واقف محسوب می شود که ثواب و پاداش آن در طول حیات واقف و پس از مرگ وی برای فرد چندین برابر محاسبه می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به نقش و کاربرد سلامت در ارتقاء و پیشرفت جامعه اشاره کرد و گفت: حوزه هایی مانند آموزش و سلامت هیچگاه پایان و انتهایی ندارند و در هر زمانی مورد نیاز است تا با ارتقاء سطح بهداشت و سلامت جامعه باعث ارتقاء سطح زندگی شهروندان جامعه شویم و وقف می تواند در این راستا بسیار موثر و راهگشا باشد.

طاهره چنگیز در ادامه به اولویت سنجی در راستای ایجاد وقف های جدید در حوزه بهداشت و سلامت اشاره و بیان کرد: تعیین اولویت و پیدا کردن مصادیق این اولویت ها با مشورت با افراد متخصص موجب می شود تا وقف در راستای طرح جامع راهبردی آموزش و سلامت کشور تاثیرگذارتر و موثرتر واقع شود.

وی در ادامه خاطر نشان شد: دانشکده علوم پزشکی به عنوان مجموعه ای که به صورت تخصصی متولی آموزش و خدمات پزشکی در کشور است و همچنین به عنوان یک مرجع در امور سلامت و درمان و آموزش محسوب می شود آمادگی آن را دارد تا به متولیان موقوفات و اداره اوقاف و امور خیریه در راستای نحوی کمک و محل کمک عواید موقوفات و همچنین ایجاد وقف های جدید در حوزه بهداشت و سلامت مشاوره تخصصی و لازم را به واقفان نیک اندیش ارائه دهد.

چنگیز بیان داشت: اجرای نیات واقفان نیک اندیش براساس نیازسنجی هایی که به عمل آمده و مورد نیاز جامعه است منجر به تاثیرگذاری بیشتر در راستای ارتقاء سطح بهداشت و سلامت جامعه می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: توصیه من به متولیان موقوفات و همچنین واقفان نیک اندیش این است که با متخصصان بهداشت و سلامت در راستای تاثیرگذاری بیشتر کمک موقوفات مشورت و تعامل کنند تا این کمک ها بیش از پیش در روند ارتقاء بهداشت و سلامت جامعه آثار و برکات خود را نشان دهد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه