English

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان خبر داد:

اعطای بیش از ۱۳۰۰ مجوز چاپ کتاب در ۹ ماهه نخست سال در استان اصفهان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ازاعطای بیش از ۱۳۰۰ مجوز چاپ کتاب در ۹ ماهه نخست سال در استان اصفهان خبر داد.

اعطای بیش از ۱۳۰۰ مجوز چاپ کتاب در ۹ ماهه نخست سال در استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی انصاری در آیین اختتامیه بیست و چهارمین دو سالانه جایزه کتاب اصفهان گفت: در سال ۹۶ نزدیک به ۲۰۱۴ مجوز و در ۹ ماه نخست سال ۹۷ نیز بیش از ۱۳۰۰ مجوز چاپ کتاب در استان اصفهان داده شده است.

وی معرفت، دانش و علم را یکی از مبانی اصلی دین اسلام دانست و گفت: در دین اسلام به علم و دانش اهمیت زیادی داده شده به طوری که اولین ندای وحی عبارت «اقرا باسم ربک» بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه واژه کتاب با عبارت‌های مختلف در قرآن آمده تصریح کرد: بنابراین یکی از مهم‌ترین توصیه‌های قرآن بر خواندن و نوشتن استوار است و پیامبر اکرم(ص) نیز عبارت‌ها و توصیه‌های متعددی برای تعلیم علم و دانش دارند و امروز نیز مهم‌ترین راه پیشرفت بشر با توجه به معرفت و دانش محقق می‌شود.

وی با اشاره به جایگاه کتاب در توسعه همه جانبه کشور اظهار کرد: برای اینکه یک کتاب به هدف و نتیجه اصلی خود برسد نیازمند فعالیت دقیق و همه جانبه مولفان، مترجمان و مفسران هستیم بنابراین توجه به این قشر یکی از کلیدی ترین و مهم‌ترین مباحث در حوزه فرهنگ است و برگزاری این قبیل از برنامه‌ها یکی از راه‌های تجلیل از قشر مولفان و نویسندگان است.

حجت الاسلام انصاری با تاکید بر ضرورت تلاش برای تولید سهل و راحت کتب ارزشمند و فاخر خاطرنشان کرد: تمام فعالیت‌ها در حوزه کتاب از تالیف گرفته تا نشر و توزیع با هدف افزایش و تقویت سرانه مطالعه و کتابخوانی است و تمام برنامه‌ها و کارها در این حوزه نیز معطوف به این هدف است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: در سال ۹۶ نزدیک به ۲۰۱۴ مجوز و در ۹ ماه نخست سال ۹۷ نیز بیش از ۱۳۰۰ مجوز چاپ کتاب در استان اصفهان داده شده و دو سالانه جایزه کتاب نیز در راستای تقویت قلم و نویسندگی برگزار شده و ۸۲۵ اثر به دبیرخانه این دوسالانه رسیده که ۱۴ اثر به عنوان شایسته تقدیر، ۱۱ اثر به عنوان برگزیده و ۱۰ اثر در زمینه‌های تصویرگری، طراحی جلد تقدیر می‌شوند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه