English

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان:

میزان بارندگی استان از ابتدای پاییز تاکنون ۲۲۹ میلی متر ثبت شده است

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان گفت: از ابتدای فصل پاییز تاکنون 9 میلیون و 400 هزار متر مکعب آب برای مصرف شرب از سد خارج و بقیه آب مورد نیاز از چاه‌های عمیق و رودخانه‌های عباس‌آباد و خاکو تامین می‌شود.

میزان بارندگی استان از ابتدای پاییز تاکنون 229 میلی متر  ثبت شده است

به گزارش خبرگزاری موج، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان بیان کرد: در حال حاضر مقدار ورودی آب به سد 925 و خروجی آن 717 لیتر در ثانیه است و کل ورودی هم از ابتدای سال آبی تاکنون 4 میلیون و 200 هزار مترمکعب بوده درحالی‌که سال گذشته کمتر از 700 هزار متر مکعب آب وارد سد شده است.

وی با بیان اینکه 40 درصد آب شرب شهر همدان و اطراف از سد اکباتان تامین می‌شود، مطرح کرد: از ابتدای فصل پاییز تاکنون 9 میلیون و 400 هزار متر مکعب آب برای مصرف شرب از سد خارج شده و بقیه آب مورد نیاز از چاه‌های عمیق و رودخانه‌های عباس‌آباد و خاکو تامین می‌شود.

ستوده با اشاره به وضعیت سد سرابی تویسرکان و کلان ملایر هم افزود: سد سرابی 5 میلیون و 930 و سد کلان 42 میلیون و 900 هزار مترمکعب آب دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان با اشاره به مقدار بارش ثبت شده هم گفت: از ابتدای پاییز تاکنون به‌طور متوسط 229 میلی‌متر بارندگی برای استان ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 4 برابر و نسبت به میانگین بلندمدت 2 برابر شده است.

ستوده اعلام کرد: اختلاف موجود بین آمار شرکت آب منطقه‌ای و اداره کل هواشناسی در مورد مقدار بارش‌ها به این دلیل است که ایستگاه‌های شرکت در ارتفاعات قرار دارد، اما ایستگاه‌های هواشناسی در دشت‌ها واقع شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان گفت: مقدار بارندگی ثبت شده برای شهر همدان در این مدت هم 207 میلی‌متر بوده است.

ستوده افزود: بیشترین مقدار بارش مربوط به محدوده مطالعاتی نهاوند ایستگاه وراینه با 309 میلی‌متر و کمترین مربوط به محدوده مطالعاتی رزن-قهاوند ایستگاه قهاوند با 169 میلی‌متر بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه