English

در مراسمی با حضور مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس و جمعی از فعالان صنعتی استان انجام شد؛

آیین رونمایی از پنل استانی سامانه کشوری کسب و کار به کسب و کار(سککوک) در استان فارس

در مراسمی با حضور مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس و جمعی از فعالان صنعتی استان،آیین رونمایی از پنل استانی سامانه کشوری کسب و کار به کسب و کار (سککوک) انجام شد.

آیین رونمایی از پنل استانی سامانه کشوری کسب و کار به کسب و کار(سککوک) در استان فارس

به گزارش خبرگزاری موج از فارس، احد فتوحی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس، در مراسم رونمایی از پنل استانی سامانه کشوری کسب و کار به کسب و کار (سککوک) با بیان اینکه تقویت و حمایت از صنایع مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی در اولویت قرار دارد گفت: راه اندازی سامانه سککوک در استان فارس نیز در همین راستا انجام شده است.

وی افزود: سامانه کشوری کسب و کار به کسب و کار(سککوک) از برنامه های مورد حمایت سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران جهت پیشبرد تامین مالی مبتنی بر زنجیره تامین، است که  با همکاری بخش خصوصی راه اندازی شده است.

رونمایی از پنل استانی سامانه کشوری کسب و کار به کسب و کار(سککوک) در استان فارس  1

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان فارس با بیان اینکه در این سامانه می توان تولیدکنندگان را با یکدیگر به صورت تجاری مرتبط کرد تا برای تامین مواد اولیه و سایر نیازها با یکدیگر معامله کنند، اضافه کرد: واحدهای تولیدی می توانند با استفاده از این سامانه، مواد اولیه خود را بدون پرداخت نقدی و با استفاده از ضمانت نامه‌های صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک، به صورت مدت دار خریداری کنند.

وی تصریح کرد: استفاده از سامانه B2B سککوک جهت ثبت نام واحدهای متقاضی و مدیریت تأمین مالی واحدها در قالب زنجیره تأمین (برات الکترونیکی ) است.

فتوحی با اشاره به اینکه  فعالیت سامانه ملی سککوک از  نیازهای واحد های صنعتی استان است تا بتوانیم با استفاده از قابلیت های این سامانه به بازارهای ملی و بین المللی متصل شویم ،تاکید کرد: این سامانه، صفر تا صد چرخه تولید را در خود جای داده و تولیدکنندگان می توانند 4 محور زنجیره تامین، تامین مالی، خرید و فروش را در قالب برات الکترونیک، به صورت بهینه و قابل دسترس داشته باشند.

حمید خیام زاده مدیر طرح سامانه ملی سککوک نیز در این آئین به معرفی تکمیلی این سامانه پرداخت و گفت: با احیای برات، به صورت برات الکترونیک، مسئله ای اساسی که همانا تامین مالی بنگاه های تولیدی و صنعتی است؛ مرتفع خواهد شد و با ضمانت هایی که از سوی نهاد ها ی مالی همچون بانک ها و صندوق ضمانت سرمایه گذاری در سازمان صنایع کوچک و متوسط، از برات الکترونیک صورت می پذیرد؛ این اطمینان به صنعتکاران داده می شود تا هرچه بیشتر در این سامانه فعالیت کنند.

رونمایی از پنل استانی سامانه کشوری کسب و کار به کسب و کار(سککوک) در استان فارس  2

وی اظهار داشت: سامانه کشوری کسب و کار به کسب و کار (سککوک) با حمایت سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، در راستای ایجاد یک ساختار کشوری با ارتباطات بین المللی برای تحقق اکوسیستم فراگیر کسب و کار به کسب و کار با در برگیری زیرساخت‌های خرید و فروش اینترنتی، زیرساخت‌های مالی و اعتباری مدرن، زیرساخت‌های لجستیکی پیشرو و زیرساخت‌های ارتقا دسترسی به دانش و آموزش طراحی شده و فعالیت می کند.

به گزارش موج، سککوک  به نشانی اینترنتی http://sakkook.ir سامانه‌ای برای ارتقاء و تسهیل تعاملات تجاری داخلی و بین‌المللی است که از جمله خدمات ویژه آن می‌توان به تحویل کارت اعتباری به منظور خرید از فروشگاه‌های سککوک، عرضه راهکارهای مدرن مدیریت و تامین مالی زنجیره تامین، ارائه راهکارهای پیشرفته مدیریت لجستیک، ارائه ابزارهای نوین پرداخت اعتباری و مدت‌دار برای انجام معاملات تجاری و تسهیل در صدور ضمانتنامه خرد تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال از سوی صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک اشاره کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه